جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۱۰۸
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: شرکت‌های فلات قاره بهرگان و نفت وگاز گچساران برای حل مشکل کمبود آب مناطق روستایی و شهر امام حسن این شهرستان در فصل تابستان مشارکت کردند.

به گزارش فکرشهر، احمد دشتی در گفت وگو با ایرنا افزود: مشکل کمبود آب در برخی نقاط شهری و روستایی شهرستان دیلم با تقویت خطوط و همکاری شرکت‌های نفت وگاز گچساران و فلات قاره بهرگان و توجه استاندار بوشهر، آب و فاضلاب و پیگیری‌های نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شوای اسلامی با وزارت نفت و اقدام‌های خوب برای کوتاه مدت رفع شد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود آب در برخی از نقاط شهرستان دیلم وجود دارد، گفت: پس از پیشنهاد و ارائه نظر بخشدار امام حسن به منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌های نفت وگاز مستقر در شهرستان برای تقویت خط انتقال آب امکان سنجی استفاده از ظرفیت فوق توسط کارشناسان اداره آب و فاضلاب صورت گرفت و در نشستی با رئیس شرکت نفت فلات قاره بهرگان مطرح که مورد استقبال قرار گرفت.

فرماندار دیلم افزود: برای تسریع در رفع مشکل کمبود آب، به صورت مستمر با مسئولان استانی و کشوری از جمله رئیس شرکت نفت وگاز گچساران و فلات قاره بهرگان پیگیری‌های لازم صورت گرفت و در نهایت توافقی در  ۹ بند برای انتقال آب به شهر امام حسن صورت گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس از روز جاری انتقال آب به روستاهای حسن آباد، بوالفتح و چاه شیرین از شبکه خط آب شرکت نفت وگاز گچساران انجام گرفت و انتقال آب از منطقه نفتی بهرگان به شهر امام حسن نیز ظرف امروز صورت خواهد گرفت.  

دشتی افزود : دراین ارتباط با شرکت نفت وگاز گچساران ۲۰۰ متر مکعب و فلات قاره بهرگان ۸۰۰متر مکعب در۲۴ ساعت توافق شد که به صورت روزانه آب به خطوط شهرستان تزریق شود.

وی بیان کرد: اقدامات انجام گرفته به صورت کوتاه مدت و تا شهریورماه برای عبور از فصل تابستان است و در برنامه بلند مدت باید چند اقدام اساسی و زیربنایی اعم از تعویض لوله‌های فرسوده برای جلوگیری از هدررفتگی آب، قطع انشعاب‌های غیرمجاز با محوریت فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف انجام تا در سال‌های آینده شاهد مشکل افت فشار آب در شهرستان نباشیم‌.

فرماندار دیلم گفت : یکی از مهمترین فصل‌های تصویب و تخصیص اعتبارات امسال کمیته برنامه ریزی شهرستان رشد ۱۰ درصدی اعتبارات منابع آب با محوریت بهسازی و اصلاح خط انتقال آب شهرستان با  هشت کیلومتر اتصال به خط کوثر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر