پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۱۵۴
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: روستاهای عسلویه که تا سه هفته پیش گاهی هر ۱۲ روز یک بار آب داشتند، اکنون ۲ تا ۳ بار در هفته به آنها آبرسانی می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مهرداد ستوده در نشست بررسی وضعیت تامین آب آشامیدنی روستاهای شهرستان عسلویه افزود: بر اساس مصوبه‌های جلسه قبلی چاه‌های جدید در روستاها وارد مدار تولید آب شدند و آب شیرین‌کن‌های بخش خصوصی که تعطیل شده بود در نشستی با آنها و تامین اعتبارات لازم شروع به کار کردند.

وی با تاکید بر نصب کنتور در ورودی روستاها و تعیین سهمیه بندی مشخص بر اساس استاندارد وزارت نیرو عنوان کرد: مقرر شد با تایید دهیار و آب و فاضلاب عسلویه میزان آب تحویلی به روستاها هر هفته گزارش شود.

ستوده بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین استان بوشهر و شهرستان عسلویه، انشعاب‌های غیرمجاز قطع و با متخلفان در این عرصه برخورد قانونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پس از بررسی کارشناسانه در ۲۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۵ هزار نفر، میزان آبدهی از خط آبرسانی کوثر به شبکه روستاهای عسلویه با اعمال مدیریت مصرف در شهرهای بالا دست، افزوده شد.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: در این ارتباط چاه‌های محلی که حفر شده بود پس از تجهیز وارد مدار شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سد " اخند " برای آبرسانی به روستاهای عسلویه بیان کرد: با همکاری دهیاری و شوراهای اسلامی و نصب یک دستگاه آب شیرین کن آب سد اخند به شبکه آبرسانی این روستاها منتقل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر میزان آبدهی به روستاهای عسلویه ۲ برابر شده و از ۴۵ به ۱۰۰ لیتر رسیده و همین امر باعث شده که دوره‌های نوبت‌ بندی آب از ۱۲ روز به کمتر از ۲ روز در هفته برسد.

حمزه‌پور با بیان اینکه بر اساس برنامه میان مدت طرح‌های مهم آبرسانی اجرایی می‌شود افزود: هرچند وضعیت مطلوب نیست، ولی تا اندازه‌ای رضایت مردم روستاهای عسلویه تامین شده و براساس برنامه میان مدت آب شیرین‌کن پنج هزار متر مکعبی که مجوزهای آن صادر شده در روستاهای عسلویه اجرا می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این آب شیرین کن با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی، مشکل کمبود آب روستاهای عسلویه برطرف می‌شود.

فرماندار عسلویه اضافه کرد: با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای عسلویه وضعیت آبرسانی به روستاهای ۲۰ گانه عسلویه بهبود یافته‌است.

عبدالنبی یوسفی افزود: هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد اما اقدام‌های مهم در دست اجرا است.

وی بیان کرد: هر چند مقدمات جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز در شهرستان عسلویه فراهم شده و با افراد خاطی برخورد می‌شود اما لازم است مردم همکاری‌های خود را ادامه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر