جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۱۷۹
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا همه بوستان‌ها، تالارها و تجمع‌ها و مراسم ختم و شادی و بازارهای هفتگی و آرمستان‌ها به مدت ۱۴ روز در این شهرستان تعطیل است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالله نادری در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در دشتی افزود: در چند روز گذشته به دلیل رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری برخی مراسم و تجمع‌ها بیماری کرونا در استان بوشهر و شهرستان دشتی گسترش یافته‌است.

وی افزود: مردم باید به با زندگی کردن با بیماری کرونا عادت کنند و بهترین راه برای پیشگیری رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

فرماندار دشتی از شهروندان خواست تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند و از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را بطور دقیق رعایت کنند تا بتوانیم هر چه رودتر این بیماری را شکست دهیم.

نادری  به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در دشتی اشاره کرد و افزود:  درصورتیکه شهروندان باز هم توصیه‌های بهداشتی را جدی نگیرند وضعیت شهرستان قرمز خواهد شد و به ناچار محدویت‌ها بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت تداوم این رویه امکانات و فضای بهداشتی و درمانی شهرستان و استان  جوابگو نیازهای درمانی مردم نخواهد بود.

فرماندار دشتی از شهرداران و دهیاران خواست نسبت به ضد عفونی مکان‌های عمومی و ضروری اقدام و  برای خرید اقلام بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان  شهرستان کمک کنند.

وی از اتاق اصناف خواست با صنوفی که پروتکل‌ها بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد و آنها را برای مدت یک ماه پلمب کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک در همه فروشگاه‌ها، اماکن عمومی، ادارات، بانک‌ها اجباری است و مسئولان فروشگاه‌ها و ادارات باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند.

نادری اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد  مبتلایان به کرونا در دشتی مربوط به شهر خورموج مرکز این شهرستان است و می‌طلبد این افراد تا بهبودی کامل در قرنطینه خانگی باشند و مسئولان بهداشتی باید بر این قرنطینه نظارت و دقت کامل داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر