پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین وضعیت بروز بیماری کووید-۱۹ در کشور گفت: موارد بستری در استان‌های تهران و فارس روند افزایشی داشته است...
کد خبر: ۷۲۲۵۳
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰

فکرشهر: دبیر ستاد مبازه با کرونا در استان بوشهر گفت: با فوت دختر بچه 7 ساله مبتلا به کرونا مجموع جان باختگان ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز پنجشنبه پنجم تیرماه به 61 نفر رسید.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری با اظهار تأسف از درگذشت این کودک که سابقه بیماری آسم داشت گفت: نگذاریم کودکان قربانی رفتار عادی ما با کرونا شوند.

دکتر کشمیری با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 12 مورد مثبت جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده اند افزود: در حال حاضر 102 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

وی عنوان داشت: مجموع بیماران بستری در بخش مراقبت‌‌های ویژه 31 نفر است که از این تعداد 17 نفر به کمک دستگاه نفس می‌کشند و حال عمومی مناسبی ندارند.

مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان بوشهر از 5 هزار نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در حال حاضر مجموع افرادی که در استان بوشهر به ویروس کووید19 مبتلا شده‌اند از مرز 5 هزار نفر عبور کرده است.

کشمیری عنوان داشت: با بررسی روند ابتلا و بستری شدن موارد جدید، احتمال اوج گیری موارد فوتی در استان بوشهر بسیار زیاد است.

بازگشایی مجدد مراکز تعطیل شده و ارائه خدمت به مردم

وی با اشاره به بازگشایی مراکز خدمات جامع سلامت که بصورت کامل در زمان شیوع کرونا تعطیل شدند گفت: در هفته‌های گذشته شاهد تعطیلی چند مرکز خدمات جامع سلامت ، خانه بهداشت و پایگاه سلامت به دلیل ابتلای کارکنان آن مراکز به کرونا بودیم که خوشبختانه با بهبود قطعی آنان ارائه خدمت به مردم در این مراکز به روال عادی بازگشت.

دکتر کشمیری افزود: مراکز خیبر و چغادک در شهرستان بوشهر، مراکز مال خلیفه و محمد صالحی در شهرستان گناوه از جمله این مراکز بودند.

وی تصریح کرد: مراکز نخل تقی و اخند در شهرستان عسلویه و چهار روستایی در شهرستان گناوه نیز هفته آینده بازگشایی خواهند شد و روند ارائه خدمات به مردم در این مراکز به شکل عادی از سر گرفته می‌شود.

شمار جانباختگان کرونا در کشور از ۱۰ هزار نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین وضعیت بروز بیماری کووید-۱۹ در کشور گفت: موارد بستری در استان‌های تهران و فارس روند افزایشی داشته است.

به گزارش فکرشهر، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۴۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در تجمعات، گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته‌اند.

لاری گفت: موارد بستری در استان‌های تهران و فارس روند افزایشی داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر