پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۵۶ مورد بستری شدند...
کد خبر: ۷۲۲۸۶
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: روند افزایشی بستری موارد کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بوشهر ادامه دارد و این موضوع افزایش جان‌باختگان را نیز به همراه داشته است.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری گفت: در هفته‌های گذشته این هشدار را به جامعه دادیم که اگر موارد بستری در بخش ICU افزایش یابد شاهد افزایش موارد فوتی نیز خواهیم شد.

وی با ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان، در تشریح موارد جدید فوتی چنین گفت: از 10 مورد بیماری که امروز در آمار جان‌باختگان به ثبت رسید دو مورد مربوط به‌روزهای گذشته بود که نتیجه آزمایش آنان امروز اعلام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: یکی از جان‌باختگان امروز نوجوان 16 ساله‌ای بود که دچار مرگ مغزی شده و خانواده نوع‌دوست وی نسبت به اهدای عضو رضایت دادند اما با مثبت شدن نتیجه آزمایش، این اقدام خیرخواهانه انجام نشد.

دکتر کشمیری با اشاره به ثبت 71 مورد فوت‌شده براثر کرونا در استان بوشهر افزود: متأسفانه در 24 ساعت گذشته هفت بیمار دیگر نیز که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند جان خود را دست دادند.

افزایش موارد فوتی تیر خلاص بر پیکر نیمه‌جان مدافعان سلامت است
وی عنوان داشت: جان باختن هم استانی‌ها ما براثر کرونا، مانند تیر خلاصی بر پیکر نیمه‌جان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا است.

25 مورد از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند
دکتر سعید کشمیری خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته 25 مورد مبتلا به کرونا نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده و در مراقبت خانگی قرار گرفتند.

بیش از 120 بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بستری هستند
وی با اشاره به افزایش بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان عنوان داشت: در حال حاضر 121 مورد کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد 30 مورد در بخش ICU بستری هستند و درمجموع 16 نفر نیز وضعیت رضایت بخشی ندارند.

تماس تلفنی وزیر بهداشت و کسب اطلاع از وضعیت کرونا در استان بوشهر
دکتر سعید کشمیری گفت: وزیر بهداشت نیز در یک تماس تلفنی از آخرین وضعیت کرونا در استان بوشهر مطلع شد.

کشمیری افزود: در این تماس تلفنی روند تکمیل اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر و دیگر پروژه‌های ضروری استان در حوزه سلامت نیز به اطلاع دکتر نمکی رسید.

وی تصریح کرد: تکمیل و تقویت تجهیزات بهداشتی، درمانی و آزمایشگاهی در استان نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت بود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: اضافه شدن تجهیزات و امکاناتی به ارزش 12 میلیارد ریال به حوزه سلامت استان نیز وعده‌ای بود که توسط وزیر محترم بهداشت در تماس تلفنی قبلی محقق شد.

شناسایی ۲۶۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۲۸ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ( ۶ تیرماه)  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۵۶ مورد بستری شدند.

وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به  ۲۱۷ هزار و ۷۲۴  نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،  ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به  ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون  ۱۷۷ هزار و  ۸۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری گفت: ۲۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا کنون یک میلیون و  ۵۵۷ هزار و ۸۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی درباره استان‌های با وضعیت قرمز گفت: در استان‌های کرمانشاه و کردستان گرچه شاهد کاهش موارد بستری بوده‌ایم اما وضعیت همچنان قرمز است همچنین استان های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز تغییرات فزاینده‌ای در موارد بستری داشته‌اند.

واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرید
وی ضمن بیان اینکه علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشت، استفاده از ماسک در محیط‌های خارج از خانه ضرورت دارد، گفت: مردم نباید از موارد معمول مانند واکسیناسیون کودکان غافل شوند. واکسیناسیون کودکان برای ما اهمیت زیادی دارد و تمهیداتی در این زمینه در مراکز درمانی فراهم شده است.

لاری در پایان تاکیدکرد: خانواده‌ها از واکسیناسیون کودکان نباید غافل  شوند تا باری به دوش وزارت بهداشت و خودشان افزوده نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر