پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۸۹ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد...
کد خبر: ۷۲۳۸۳
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۸۹ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۸۳ هزار و ۳۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری گفت:  ۲۹۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در اماکن عمومی و تجمعات، گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

 شمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر به ۷۹ نفر رسید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز باذبیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند گفت: در حال حاضر ۱۳۷ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سعید کشمیری اظهار داشت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد از موارد بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۴ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۷۹ رسید.

دکتر کشمیری با اشاره به افزایش ۳ مورد مبتلای جدید بستری در بخش‌های‌ مراقبت ویژه افزود: از ۳۲ مورد بستری بخش‌های‌ مراقبت ویژه در حال حاضر ۲۰ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

انتشار و توسعه کمپین من ماسک می‌زنم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در راستای محافظت از خود و افراد جامعه باید همه آحاد مردم، مسئولین و رسانه کمپین من ماسک می‌زنم را انتشار و توسعه دهند.

باید ماسک را جز جدایی‌ناپذیر پوشش خود قرار دهیم
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه باید ماسک را جز جدایی‌ناپذیر پوشش خود قرار دهیم خاطرنشان کرد: ویروس کرونا به واسطه نوع انتقالش می‌تواند حتی در ضمن صحبت کردن افراد در جامعه نیز منتقل شود و بهره‌گیری از ماسک به‌طور ویژه در اماکن عمومی می‌تواند از این مسئله تا حدود قابل‌ملاحظه‌ای جلوگیری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر