شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ خانوم کوچیک: یکی از اقدامات عجیب سال ٩٨، افتتاح گاوداری عظیم در دشتستان بزرگ، آن هم به دست مبارک معاون اول رییس جمهور بود که باعث شد برای این خبر در سطح جهان، درخشش ویژه‌ای داشته باشیم. نکته جالب ماجرا، سخنرانی پرشور جناب آقای اسحاق جهانگیری برای گاوهای مستقر در گاوداری بود که...
کد خبر: ۷۲۳۹۴
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

فکرشهر ـ خانوم کوچیک: یکی از اقدامات عجیب سال ٩٨، افتتاح گاوداری عظیم در دشتستان بزرگ، آن هم به دست مبارک معاون اول رییس جمهور بود که باعث شد برای این خبر در سطح جهان، درخشش ویژه‌ای داشته باشیم. نکته جالب ماجرا، سخنرانی پرشور جناب آقای اسحاق جهانگیری برای گاوهای مستقر در گاوداری بود که دل هر چه گاو و گاودار را شاد و به آینده امیدوار کرد! به ضرس قاطع، خود گاوها هم نمی دانستند که برای افتتاح مجموعه بزرگ گاوداری، یکی از اعضای ارشد هیات دولت تشریف فرما می شود و با آنها به گفتگو بپردازد!! به غیر از جناب جهانگیری، وجود مبارک هیات همراه ایشان بود که آدم احساس می‌کرد این عزیزان برای ورود کنسرت آماده شده اند. جمعیت هیات همراه معاون اول رییس‌جمهور آنقدر زیاد بود که جمعیت گاوهای محصورِ داخل گاوداری اصلا به چشم نمی آمد.

وجود جمعیت خارج از باور هیات همراه باعث شده بود گاوهای تازه از شیردهی برگشته، دوباره بی قراری کنند. برای اینکه گاوهای گاوداری را ساکت کنند، توسط یکی از همراهان، چنان سخنرانی پرشور و قابل درکی برای آنها انجام شد که باورش برای این چهار پای زبان بسته هم غیر قابل درک بود!

آقای جهانگیری  بعد از چند تنفس عمیق با تکاندن خاک روی لباسش و چند دم و بازدم مکرر، رو به گاوها  فرمودند: چنان آذوقه ای برایتان تهیه می‌کنیم که تا چند سال آینده در رفاه باشید! برای رفاه شما، لایحه دو فوریتی دوشیدن آسان، تهیه شده و دستور دادیم چنان بدوشنتان تا دردی احساس نکیند! شرایط تولید مثلتان را طوری فراهم می‌کنیم تا فشار اقتصادی، باعث عقب افتادگی گوساله‌هایتان نگردد! قول می دهم شیرهای صادراتی تان برای ارزش گذاری بیشتر با ارز جهانگیری به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردد. یارانه علف های خشکتان را به حساب سرپرست گاوداری واریز خواهیم کرد ولی در حال حاضر حق برداشت از آن را ندارید! آیا در دولت های قبلی پسماندهای شما جمع آوری می شد!؟ آیا کسی به فکر این طلای کثیف بود!؟ در دول قبلی، شیرهای شما را دست آلوده می دوشید، ولی در این دولت کاری کردیم به صورت سیستماتیک و ماشینی، شیرهایتان دوشیده شود.

آقای جهانگیری جهت رفاه بیشتر به مسوول گاوداری تاکید کردند باید دهک‌های مختلف گاوداری را شناسایی تا نحوه تعلق یارانه دولتی برای علوفه ها و اختصاص ارز جهانگیری به گاوداری ها مشخص باشد. آقای معاون اول در ادامه سخنرانی های عجیب خود باز هم رو به گاوها گفت گوشت شما گاوهای عزیز نهایتا کیلویی ۱۰ هزار تومان بود که با تلاش دولت مستقر، این مبلغ را به ۱۰۰ هزار تومان رساندیم که این باعث رشد و بالندگی شما عزیزان است.

اینقدر آقای جهانگیری حرف های قلمبه سلمبه را تکرار کردند که فی المجلس، چند  گاو شیرده گلون کور! شدند و شیرشان خشک و نزدیک به ۸ گاو فربه به جنون گاوی مبتلا شدند.

لازم به توضیح است به دلیل دم و بازدم های مکرر آقای جهانگیری و به دلیل فیزیولوژی بینی نامبرده، آنقدر اکسیژن هوا کم بود که دو بخش بزرگ گاوداری به دلیل جلوگیری از مرگ و میر گاوها تعطیل شد.

افتتاح چند باره این گاوداری هم به نوع خود کم نظیر است. نزدیک به هفت سال پیش، هنوز که بازنشسته نشده بودم و بعد از ظهرها فارغ از تدریس در آموزش و پرورش، به کار کرایه کشی اشتغال داشتم، چند مسافر را به این گاوداری تازه افتتاح شده آن زمان بردم. همان موقع گاوداری فعال بود و چندین نفر مشغول نگهداری گاوها بودند. نشان به آن نشان که چند نفر هم در اتاق نگهبانی سردشان بود و مرتب برای مقابله با سرما به هم کوت می دادند و گاهی هم با خوشحالی می‌گفتند باام ولی به چشم خود کسی را ندیدم که بالای بام برود!

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر