پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۵۲۴
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت برای کمک به واحدهای تولیدی و کارگاه‌های زیان دیده بر اثر کرونا در این استان ۴۸۹ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اختصاص یافته‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمید رضا پناه  در نشست  کارگروه اشتغال وسرمایه‌گذاری شهرستان دشتی افزود: این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد است که ۶ درصد آن توسط  دولت تامین شده و توسط ۱۴ بانک و مؤسسه اعتباری استان بوشهر به واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۹ هزار کارگاه زیان دیده بر اثر کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌است که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پناه اضافه کرد:  از این شمار پرونده یکهزار و ۶۰۰ کارگاه برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک‌های استان بوشهر ارسال شده که ۶۱۰ پرونده در مرحله پرداخت است.

وی اظهار داشت: به ازای هر نفر شاغل در کارگاهی که بر اثر کرونا  تعطیل شده ۱۶ میلیون تومان  و کارگاه‌های فعال به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان و برای هر راننده نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

پناه بیان کرد: تا کنون ۱۱ هزار ۱۲۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری در استان بوشهر ثبت نام کرده‌ که از این شمار ۹ هزار و ۹۲۴ نفر مشمول بیمه بیکاری شده اند و لیست آنها به تأمین اجتماعی ارسال و حقوق اسفندماه سال گذشته آنها آنها نیز پرداخت شده‌است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای استان بوشهر اختصاص یافت که با تلاش همکاران همه این اعتبار جذب شد.

پناه بیان کرد: امسال نیز ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ایجاد مشاغل خانگی در استان بوشهر اختصاص یافته‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به سهمیه کارورزی استان بوشهر در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال سهمیه کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر ۵۷۹ نفر است.

پناه اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات  اقدامات خوبی برای اشتغال زایی داشته است و ۲ سال اخیر ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش‌ها پرداخت شده‌است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی و امید استان بوشهر گفت: ۵۱ میلیارد تومان در حوزه صنعت، خدمات و گردشگری در ۲ سال اخیر در این استان برای ۸۷۶ طرح اقتصادی و اشتغال‌زایی پرداخت شده‌است.

محمد صادق حاجیانی افزود: امسال نیز این صندوق از شرکت‌های دانش بینان وکار آفرین بویژه برای اشتغال روستایی و کسب و کارهای خرد در استان بوشهر حمایت مالی خواهد کرد.

وی از مسئولان شهرستان دشتی بویژه دهیاران خواست این صندوق را در اجرای طرح روستای بدون بیماری یاری رسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر