پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۶۵۷
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

فکرشهر:  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور امسال از محل اعتبار خرید تضمینی آب از آب شیرین کن‌ها بودجه‌ای برای نشت‌یابی و جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه شهرهای بوشهر و کنگان تخصیص یافت.

 به گزارش فکرشهر، عبدالحمید حمزه پور به رسانه‌ها اعلام کرد: در زمان حاضر ۲ طرح آب شیرین‌کن در شهرهای بوشهر به ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و کنگان به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب توسط بخش خصوصی اجرا و وارد مدار بهره‌برداری شده‌است.

وی اظهار داشت: آب تولیدی این تاسیسات با قیمت ۱۰ هزار تومان از محل اعتبارات دولتی خریداری و با سوبسید دولتی و با قیمت پائین در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حمزه‌پور بیان کرد: هدر رفت آب از شبکه توزیع و میزان آب بدون درآمد در شهرهای بوشهر و کنگان بسیار بالا است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آب این ۲ شهر از طریق آب شیرین‌کن با هزینه بالا تولید و مصرف می‌شود، به همین دلیل کاهش میزان این هدر رفت بسیار ضروری است.

وی گفت: در قالب این طرح که در مدت ۶ سال اجرا می‌شود باید ۵۲۰ لیتر بر ثانیه نشت‌های نامرئی آب در شبکه توزیع داخلی شهرهای بوشهر و کنگان برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: براین اساس بهای آب در سال پایه (۱۳۹۹) ۱۶۱میلیون ریال به ازای هر لیتر در ثانیه است که برای سال اول ۱۱۰ لیتر پیش بینی شده و براین اساس برای سال جاری ۱۷میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: سال دوم و سوم ۹۰ لیتر بر ثانیه، سال چهارم و پنجم ۸۰ لیتر بر ثانیه و سال ششم، ۷۰ لیتر برثانیه باید رفع نشستی شود.

حمزه پور با اشاره به افزایش میزان مصرف آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر افزود: توصیه می‌شود مردم در فصل گرم و با توجه به شیوع ویروس کرونا از آب موجود جز برای مصارف آشامیدنی و بهداشتی استفاده نکنند تا مصرف آب از حد متعارف عبور نکند هرچند اکنون میزان مصرف بیش از حدالگو و سرانه‌ مصرف است.

حمزه پور تاکید کرد: برای عبور از فصل گرما به همکاری بیشتر مردم، شوراها و دهیاری‌ها برای کاهش بحران کم آبی نیاز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر