جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۶۵۸
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

فکرشهر:  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت به منظور افزایش اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در آنان، ۵۷۵ از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این استان امسال جذب طرح کاروزی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمیدرضا پناه افزود: یکی از دغدغه‌های کارفرمایان برای جذب نیرو، کاهش هزینه‌های بکارگماری نیروی کار است که در دوره مقدماتی کارورزی، افراد با هزینه دولت زیر پوشش بیمه حوادث و مسئولیت هستند.

وی بیان کرد: در صورت جذب و استخدام کارورزان پس از دوره مقدماتی، واحد پذیرنده از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲سال معاف می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: دوره سه ماهه مقدماتی کارورزی، آموزش عملی و کاربردی است و کارورزان مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی نیستند و واحد پذیرنده آموزش‌های خاص مورد نیاز خود را به کارورزان ارائه داده و فرصت مناسبی برای ارزیابی، تعامل و تصمیم‌گیری در زمینه تامین نیروی کار مورد نیاز از میان آنها را انجام می‌دهد.

پناه اضافه کرد: استفاده از این طرح فقط برای بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی مجاز بوده و بنگاه‌های اقتصادی نیز به ازای هر دو نفر بیمه شده مجاز به انتخاب یک نفر کارورز هستند.

وی در باره طرح اشتغال اولی‌ها یا یارانه دستمزد گفت: کارگاه‌هایی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به مدت یک سال جذب کنند، از طرف دولت ۳۰ درصد از حقوق  شاغلان این کارگاه‌ها پرداخت می‌شود و سهم استان بوشهر از این طرح امسال ۷۲۸ نفر است.

این مقام مسئول افزود: بر اساس طرح یارانه دستمزد، وجهی به صورت ماهانه از سوی دولت بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما (شخص حقیقی یا حقوقی که در ماده ۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند ۴ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را برعهده دارد) پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: برای زنان سرپرست خانوار بیکار متقاضی شغل اولی، رعایت شرط سنی الزامی نیست.

پناه با تاکید بر اینکه فعال بودن کارگاه در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد بر مبنای لیست بیمه تامین اجتماعی بایستی احراز شده باشد ادامه داد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تائید دستگاه هماهنگ کننده ۳۰ درصد حداقل دستمزد است و تا ۱۲ ماه به حساب کارفرما واریز می‌شود.

وی گفت:‌ ازفعالان اقتصادی بخش‌های مختلف انتظار می‌رود نیاز نیروی انسانی خود را شناسایی و به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها اعلام کنند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تامین آن اقدام شود.

پناه در باره تامین بسته معیشتی برای جامعه هدف گفت: این اداره کل به ۵۸۹ هزار و ۹۳۳ نفر در قالب ۲۵۹هزار و ۷۲۸ خانوار یارانه کمک معیشتی پرداخت کرده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر