جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۸۲۸
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

فکرشهر:  وزیر نیرو گفت: تکمیل طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر ضروری است و این وزارتخانه برای برطرف کردن مشکلات ناشی از تامین آب در این استان حمایت لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرو به نقل از رضا اردکانیان در نشست با استاندار بوشهر، معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: سرعت بخشی در اجرای طرح‌های آبرسانی در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو است.

وی اضافه کرد: همچنین تامین بخشی از آب استان‌های ساحلی از طریق آب شیرین‌کن مورد توجه ویژه قرار دارد.

اردکانیان با اشاره به اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها را مورد تاکید قرار داد و گفت: سرعت بخشی در راه‌اندازی پروژه‌های آب شیرین‌کن‌ این استان از جمله آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر  و ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف - جم در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.

استاندار بوشهر در این نشست گفت: در زمان حاضر وضعیت آبرسانی در استان بوشهر بهبود یافته و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا به وضعیت پایداری در این بخش دست می‌یابیم.

عبدالکریم گراوند افزود: افزون بر نوسازی شبکه‌های آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی روستاها و شهرهای استان بوشهر عملیات اجرایی پروژه‌های آب شیرین‌کن‌ نیز آغاز شده که روند آنها مطلوب است.

وی ادامه داد: پروژه آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر با اجرای طرح توسعه‌ای ظرفیت تولید آب آن به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب رسید که نقشی مهم در برطرف کردن مشکلات آبرسانی در مناطق مختلف شهر بوشهر از جمله برطرف کردن جیره بندی در منطقه‌های جنوبی این شهر شده‌است.

استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲ پروژه بزرگ آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم در دست اجراست که تکمیل این پروژه‌ها از اولویت‌های برنامه‌های استان بوشهر است.

گراوند با اشاره به طرح‌های آبرسانی در روستاهای استان بوشهر، تأسیسات آب‌ آشامیدنی روستاها در قالب مجتمع‌های روستایی را از جمله پروژه‌های شاخص و مؤثر در پایداری تامین آب آشامیدنی این استان عنوان کرد.

وی در باره روند اجرای طرح‌های شبکه‌گذاری فاضلاب در بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر یکی از مناطق مهم و با ارزش این شهر است که طرح فاضلاب در آن اجرایی شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مجوز تولید ۱۵۰ هزار مترمکعب آب از آب شیرین کن‌ها برای شهرها و روستاهای این استان صادر شده و با حمایت وزیر نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب بخشی از این پروژه‌ها در مدار بهره‌برداری قرار دارد و بخشی هم امسال و مابقی در سال‌های بعد تکمیل و افتتاح می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: تکمیل پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار متر مکعبی جم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که تلاش می‌شود بر اساس برنامه تعیین شده وارد مدار تولید شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر