جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۸۴۳
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

فکرشهر:  امام جمعه گناوه گفت: طلاب، هیات‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و آموزش و پرورش نقشی مهم در تشویق و جذب جوانان برای تحصیل در حوزه علمیه خواهران و برادران این شهرستان دارند و باید از تمامی این ظرفیت‌ها بنحو مطلوب بهره برده شود.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در نشست بررسی پذیرش در حوزه علمیه خواهران گناوه افزود: باید خانواده‌های مذهبی و دینی را برای تحصیل فرزندان در حوزه‌های علمیه  ازطرق مختلف منجمله  چهره به چهره، استفاده از فضای مجازی، تبلیغات محیطی جذب و آشنا کنیم.

وی اظهارداشت: نقش مشعل‌داران هدایت و پرچم داران مکتب اهل بیت (ع) در تربیت نسل‌های جوان جامعه و گام دوم انقلاب باید در جامعه اسلامی برجسته و تبیین شود.

رکنی حسینی گفت: حضور در حوزه‌های علمیه و انتخاب مسیر طلبگی و تحصیل علوم دینی توفیق الهی است و قرار گرفتن در این مسیر باید افتخار همه ما باشد.

امام جمعه گناوه افزود:  دشمنان با تبلیغات سوء سعی در تبلیغ علیه روحانیت دارند که وظیفه همه ما در قبال آنان روشنگری و هدایت جامعه است.

وی با تقدیر از حضور فعال مدیریت حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه در همه عرصه‌های اجتماعی گفت: در شرایط سخت ناشی از ویروس کرونا، این حوزه به عنوان مشعل داران هدایت و پرچم داران مکتب اهل بیت (ع) نقش بی بدیل و بی نظیر و ایثارگری از خود بروز دادند  و وظایف الهی خود را در تغسیل و تدفین متوفیان زن ناشی از کرونا  برعهده گرفته‌اند.

امام جمعه گناوه افزود: با حضور فعال خواهران حوزه علمیه الزهرا (س) در این شهرستان برای تدفین و تغسیل اموات زن ناشی از کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و این تلاش آنها قابل تقدیر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در کنار همه مزایای طلبگی، تبلیغ دین و دین پروری مردم و ترویج احادیث نورانی و گهربار ائمه اطهار (ع) اساس طلبگی است.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران در شرایط فعلی برای تبلیغ با تشکیل گروه‌های تولید محتوا، مطالب را در اختیار گروه‌های مبلغان و مبلغه‌های پذیرش قرار دهند.

وی گفت: هر طلبه می‌تواند در شهر و روستا سفیر مدرسه علمیه برای تبلیغ باشد و در این ارتباط باید از ظرفیت‌های مختلف مدارس، پایگاه‌های بسیج، هیات‌های مذهبی و حلقه‌های صالحین استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر