جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۸۵۲
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، تقویت مهارت جوانان را راهکار مهم توسعه اشتغال دانست و گفت: نهضت مهارت آموزی در پایتخت انرژی کشور عملیاتی می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، حجت الاسلام موسی احمدی در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال در جنوب استان بوشهر تلاش و پیگیری‌های زیادی را داشته‌ایم که یکی از اقدامات مهم در این زمینه، توسعه مهارت‌آموزی بوده است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مهارت‌آموزی در توسعه تولید و ایجاد اشتغال، بیان کرد: انتظار داریم در سال جهش تولید نهضت مهارت آموزی در پایتخت انرژی کشور عملیاتی شود.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر و خصوصاً جنوب استان اشاره کرد و افزود: این منطقه استراتژیک و مملو از ظرفیت‌های مهم صنعتی، اجتماعی و اقتصادی است.

احمد خاطرنشان کرد: برخورداری از هشت درصد از گاز جهان و ۵۰ درصد از ذخایر گاز کشور و وجود مجتمع‌های پتروشیمی نماد بارزی از وجود ظرفیت‌های بالا در جنوب استان بوشهر است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، روند اجرای مصوبات از جمله ایجاد دومین مرکز آموزش تربیت مربی در شهرستان کنگان، ایجاد مرکز ملی مهارت گاز کشور در شهرستان عسلویه، مرکز آموزش صنایع دریایی، بندری و شیلاتی در شهرستان دیر قابل قبول است.

احمدی تصریح کرد: برای تسریع در روند ایجاد مراکز فوق و تحقق مصوبات اعتبار قابل توجهی نیاز است که انتظار می‌رود با دستور در این زمینه شرایط و بستر برای اجرایی شدن مصوبات فوق فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر