پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۸۸۸
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فکرشهر:  مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهرگفت در سه ماه گذشته با صدور ۱۳ مورد احکام قضایی ۲۲۳ هکتار از زمین‌های ملی این استان رفع تصرف و خلع ید شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، غلامرضا منتظری افزود: برآورد ارزش ریالی زمین‌های آزاد شده در این مدت ۲۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: در سه ماه گذشته در ۶ مورد ضمن گرفتن ۱۶۵میلیون ریال جریمه نقدی میزان ۱۵ هکتار از زمین‌های ملی از تصرف متصرفان خارج شده است.

منتظری  در خصوص حفاظت از حریم ۶۰ متری از دریا و ساحل گفت: با عنایت به وظایفی که در قانون اراضی مستحدث و ساحلی برای اداره کل منابع طبیعی در نظر گرفته شده است تلاش شده از تصرف‌های غیرقانونی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: چنانچه موردی مشاهده شد نیز بی درنگ از طریق مراجع قضایی برای رفع تصرف اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از مردم و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در خصوص حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا این اداره کل را همراهی و همیاری کنند.

منتظری افزود: پارسال ۶۸۱ هکتار زمین ملی که توسط زمین خواران تصرف شده بود در قالب ۷۶ پرونده در مناطق مختلف این استان از دست آنان خارج و در تملک دولت قرار گرفت.

وی گفت: ارزش زمین‌های رفع تصرف شده پارسال ۶۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است که با همت یگان حفاظت منابع طبیعی از دست سودجویان و متصرفان خارج و به دولت بازگشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر