جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۹۴۳
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: چهارخطه کردن محور دیلم –گناوه یکی از مطالبه های به حق مردم شریف دیلم بود  که با روی کارآمدن دولت و سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر مصوب و  این محور از جاده مرگ به اتوبان امید تبدیل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان دیلم با بیان این مطلب اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه راه‌های شهرستان دیلم استان با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد تومان و برداشتن گام های بلند،  کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است.

محمد جوانبخت افزود: بدون اغراق یکی از خدمات ویژه دولت های یازدهم ودوازدهم رسیدگی به راه ها و توسعه محورهای مواصلاتی این شهرستان است.

وی یادآورشد:  پس از این اقدام آمار تصادفات در این مسیر کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی اظهارداشت :  در حوزه راهداری و راهسازی از سال ۹۳ تا ۹۸ ، اتوبان به طول ۲۷ کیلومتر با اعتباری نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان شامل محور دیلم – گناوه به طول  ۵.۲۳ کیلومتر  و محور دیلم – بهبهان به طول ۵.۳  کیلومتر اجرا و تقدیم مردم شد.

جوانبخت گفت : شروع عملیات اجرایی پروژه بهسازی و تعریض مسیر دیلم – بهبهان در سه قطعه  به طول  ۵.۱۲  کیلومتر با اعتبار ۳۰میلیارد تومان از دیگر خدمات ماندگار دولت در این شهرستان است که در حال انجام است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیلم اظهارداشت:   در این حوزه تعریض ، بهسازی و روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی به طول ۴۸ کیلومتر با اعتبار ۸ میلیارد تومان شامل محورهای :  دیلم –گناوه  ،  دیلم –بهبهان ، دیلم –گوره- گچساران انجام گرفت .

وی  گفت: در سطح راه‌های روستایی شهرستان  اعتباری نزدیک به ۵ میلیاردتومان  درجهت روکش آسفالت روستاهای  والفجر ، بنه خاطر ، کنارکوه ، بیدو و  شیرونک و تبدیل آبنما به پل در محورهای مال شهاب – خواجه گیر  و بویرات – شیخ زنگی – بابا حسنی هزینه شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیلم ، انجام مستمر عملیات راهداری شامل فعالیت‌های ایمنی و نگهداری راهها با اعتبار ۱۰میلیارد تومان و اجرای پروژه های تاسیساتی و تجهیزاتی در راستای کنترل ترافیک با اعتبار  ۵ میلیارد تومان  شامل دستگاه تابلو پیام متغیر ،نصب  ۴ دستگاه دوربین های کنترل سرعت و ثبت ترافیک، ۴ دستگاه  تردد شمار و یک دستگاه دوربین نظارت تصویری را از دیگر خدمات ارایه شده در حوزه استحفاظی راه‌های مواصلانی این شهرستان اعلام کرد.

وی بر نوسازی و خرید ماشین آلات راهداری و راهسازی برای استفاده درصورت لزوم تاکید کرد و گفت : در این راستا یک دستگاه کمرشکن با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان خریداری و مورد استفاده قرار گرفت .

جوانبخت افزود: باتوجه به تفکیک حوزه راهداری از مجموعه راه و شهرسازی و ادغام با حوزه حمل و نقل از نیمه دوم سال ۹۵ ، در این حوزه  به صورت تخصصی و به عنوان دستگاه بهره بردار جاده ای  از جمله ایمنی ونگهداری  راهها ،ابنیه فنی وحریم راهها و مدیریت حمل و نقل جاده ای شامل کالا و مسافر   به طول ۲۸۰ کیلومتر از وظایف این اداره در  حوزه استحفاظی شهرستان است.

وی بیان کرد: اجرای محورهای جدید احداث راههای شریانی  از جمله اجرای ۵ کیلومتر ورودی  دیلم – گناوه ، باند دوم دیلم – هندیجان و کمربندی در شرح وظایف کاری این اداره نیست که  در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر  ساخت و توسعه راهها  را انجام و پس از اتمام به اداره راهداری به عنوان دستگاه بهره بردار  جهت انجام امور راهداری و نگهداری تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: این اداره در حوزه راهداری ایمنی و نگهداری راهها،ابنیه فنی و حریم  شامل خط کشی  ، اجرای حفاظ های ایمنی(گاردریل و نرده پل) ، نصب علائم ایمنی ، تعمیرات پل ها،  تاورهای روشنایی و چراغ های چشمک زن ، آشکار سازی و ایمن سازی نقاط دارای تصادف ، درزگیری و عملیات فوگسیل حفاظتی ، لکه گیری و روکش آسفالت ، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی و حضور شبانه روزی  در مسیرهای مواصلاتی را  به صورت مستمر برعهده داشته و فعالیت دارد.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای دیلم گفت : مدیریت و کنترل حمل کالا و مسافر ، صدور مجوز مجتمع های خدماتی رفاهی و نظارت بر آنها ، برگزاری دوره های آموزشی ترافیک در سطح مدارس شهرستان ، ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها ، کنترل و نظارت برسیستم های هوشمند شامل  دوربین های کنترل سرعت ، دستگاه‌های تردد شمار ، تابلو پیام متغیر vms ، دوربین نظارت تصویری از  دیگر وظایف این مجموعه خدوم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر