شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۹۶۴
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی هرگونه استفاده از لاستیک‌های خودرویی برای ایجاد صیدگاه مصنوعی ماهی در این استان ممنوع شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، فرهاد قلی نژاد در بازید از اسکله‌های بوشهر افزود: باتوجه به تخلیه لاستیک‌های فرسوده در برخی از شهرهای ساحلی استان بوشهر و ایجاد آلودگی توسط برخی از صیادان جهت ایجاد صیدگاه ماهی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر این اقدام را غیر قانونی اعلام و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: تخلیه لاستیک در دریا توسط برخی از صیادان در سال‌های اخیر جهت ایجاد صیدگاه ماهیان منجر به آلودگی محیط زیست در دریا شده و تاثیرات آن بر اکوسیستم دریایی و آبزیان نامطلوب است.

قلی‌نژاد یادآورشد: در این راستا با اطلاع رسانی صورت گرفته از ورود لاستیک و هرگونه سازه‌های دیگر به دریا جلوگیری و در این خصوص برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اقدام برخی از صیادان در این خصوص برای صید بیشتر بوده است اما استقرار لاستیک و هرگونه سازه آلوده ساز در دریا بدلیل ایجاد آلودگی و خسارت به اکوسیستم دریایی ممنوع است و نمی تواند راهکار اصولی در این خصوص باشد.

 وی افزود: جا دارد ارگان‌های متولی برای حمایت از صیادان راهکارهای اصولی را پیشنهاد و اجرایی کنند که در این زمینه اقدام‌هایی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حال پیگیری است.

قلی نژاد اظهارداشت: همچنین برنامه آموزش صیادان در اسکله های استان بوشهر جهت آموزش مسایل زیست محیطی در حال انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر