پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۹۸۷
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: همزمان با سراسر کشور رقابت سه هزار و ۴۳۲ دانش آموز این استان روز جمعه برای ورود به مدرسه‌های نمونه دولتی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آزمون ورودی مدارس نمونه در دوره تحصیلی متوسطه دوم و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حال برگزاری است.

محمد زنگنه اضافه کرد: از این تعداد دانش آموز یکهزار و ۱۸۲نفر در دبیرستان‌ها و ۲۷۵ نفر در هنرستان‌های نمونه دولتی پذیرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: سـوال‌های آزمون ورودی مدرسه‌های نمونه دولتی، به شیوه چهـارگزینه‌ای (فقط با یک پاسخ صحیح)، ازمحتـوای کتاب‌های درسی پایه نهم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸طرح شده است و دارای نمره منفی است و به ازای هـر پاسخ صحیح، ۳ نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، ۱نمره منفی برای داوطلب در نظـر گرفته می‌شود و برای سوال‌های بدون پاسخ، نمره‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.

زنگنه ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدرسه نمونه دولتی را کسب حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم(معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) در سال تحصیلی۹۹-۱۳۹۸برای فارغ التحصیلان پایه نهم دانست و گفت: داوطلبانی که معدل پایانی نوبت دوم آنان کمتر از ۱۷ است مجاز به شرکت در آزمون نیستند و در صورت شرکت در آزمون پاسخنامه آنان تصحیح نمی شود.

گفتنی است نتایج این آزمون در نیمه اول مردادماه از طریق سامانه ثبت نام به نشانی http://sanjesh.buedu.ir یا ۱۰.۱۵۰.۱۳.۵۸  اعلام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر