جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند...
کد خبر: ۷۲۹۹۰
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور و طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که  یک هزار و ۴۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.

وی همچنین ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۳۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران ادامه داد: همانند روزهای گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و همچنین استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، افزود: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: اکثر موارد ابتلا و بستری این بیماری مربوط به شرکت در مراسم عزاداری  و عروسی است. بر همین اساس توصیه اکید ما عدم برگزاری این مراسم‌ها و همچنین شرکت نکردن در این مراسم است.

به گزارش فکرشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶۳ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۶ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۹ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۱۴۵ رسید.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۳ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۹ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر