جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان عنوان شد:
فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: از ظرفیت فکری همه فرهنگیان به خصوص نخبگان فرهنگی در برنامه ریزی ها و تصمیمات مهم آموزش و پرورش استفاده شود...
کد خبر: ۷۳۰۹۲
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: از ظرفیت فکری همه فرهنگیان به خصوص نخبگان فرهنگی در برنامه ریزی ها و تصمیمات مهم آموزش و پرورش استفاده شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، فتح اله نوروزی در دویست و سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش دشتستان در محل سالن فرهنگی شهید محمد رضایی مدیریت اظهار داشت: در برنامه ریزی، تصمیمات و تعیین اهداف و فعالیت های آموزش و پرورش نقش معلمان باید یک نقش برجسته باشد.

وی گفت: معلمان در زمینه برنامه ریزی و نقش آفرینی در تصمیمات حضور فعال داشته باشند تا زمینه همراهی آنان با برنامه ها و اهداف تعلیم و تربیت به شکل مطلوب فراهم شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان تصریح کرد: از ظرفیت فکری فرهنگیان به خصوص نخبگان فرهنگی و معلمان در در اتخاذ تصمیمات اجرایی آموزش و پرورش بیشتر باید استفاده شود.

نوروزی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان بهترین، بزرگترین و مهمترین نهاد محلی برای تصمیم گیری در حوزه آموزش و پرورش است.

وی تاکید داشت: شورای آموزش و پرورش جایگاهی برای تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است.

فرماندار دشتستان بیان داشت: شورای آموزش و پرورش باید بستر ساز حضور مناسب و مشارکت مردم در برنامه های آموزش و پرورش باشد.

این مقام مسئول افزود: آموزش و پرورش دارای سرمایه ای مهم بنام دانش آموزان است که باید برنامه ریزی درست روی آنها صورت گیرد زیرا توسعه و پیشرفت جامعه و کشور از آنها تاثیر پذیر خواهد بود.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین جامعه انسانی، سنگ بنای توسعه کشور است و برنامه ریزی های هوشمندانه و هدف گذاری های درست در این خصوص باید در شورای آموزش و پرورش اتخاذ و تصویب شود.

نوروزی با بیان اینکه هنر یک مدیر در آموزش و پرورش ایجاد فرصت آموزشی حداقلی برای همه دانش آموزان است گفت: هر اقدامی که در راستای کیفیت بخشی آموزشی و زیر ساختی و در جهت توسعه آموزش و پرورش باشد آن اقدام را حمایت خواهیم کرد.

فرماندار دشتستان با طرح این موضوع که  از ظرفیت ها باید با همگرایی و همفکری به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم خاطر نشان کرد: از همه ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان به خصوص ظرفیت شوراهای شهری و روستایی، بخشداران، دهیاران و شهرداران در کمک و همراهی با آموزش و پرورش و در راستای توسعه همه جانبه آن استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: زندگی مسالمت آمیز با وجود کرونا را برنامه ریزی کنیم و در این راستا بهترین و برنده ترین راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است.

نوروزی اظهار کرد: بدترین بحران برای مدیران تا کنون کرونا بوده است و اگر استراتژی مناسب در خصوص آن نداشته باشیم و هدفمند حرکت نکنیم بازنده این زمان خواهیم بود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه دو نگاه بازگشایی مدارس به شکل برگزاری کلاس های حضوری و استفاده از فضای مجازی برای ارائه دروس در سال تحصیلی آینده وجود دارد تصریح کرد: بیشترین نگاه برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده استفاده از فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد است.

وی مدیران مدارس را پرچم دار تحول در آموزش و پرورش خواند وتاکید داشت: در شرایط کنونی مدیرانی برای مدارس انتخاب شوند که با علم اولیه فضای مجازی و تولید محتوای آموزشی مناسب شبکه شاد آشنایی و آگاهی داشته باشند زیرا وظیفه راهبری و مدیریت این برنامه را در قبال معلمان، دانش آموزان و اولیا دارند.

فرماندار دشتستان گفت: سناریوی تولید محتوای آموزشی و پرورشی جذاب برای دانش آموزان،  مناسب با فضای مجازی و قابل ارائه در شبکه آموزشی شاد تعریف و برنامه ریزی در خصوص آموزش های لازم به همکاران و معلمان جهت تولید آنها انجام  شود.

نوروزی بیان داشت: با آغاز ثبت نام دانش آموزان و شروع سنجش سلامت دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی در پایگاه های سنجش، پروتکل های بهداشتی در این پایگاه ها با نظارت شبکه بهداشت و درمان به صورت جدی رعایت شود.

وی اظهار داشت: کنکور سراسری نتیجه زحمات تمامی دوران تحصیلی یک دانش آموز و تعیین کننده آینده و سرنوشت ساز در تحصیلات بعدی و شغلی آنان است.

فرماندار دشتستان ضمن تقدیر از ریاست  شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همکارانشان در خصوص مبارزه با کرونا در سطح دشتستان و نظارت  بر حوزه های امتحانات نهایی دانش آموزان و همکاریشان با آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان ، با استفاده از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان، زمینه برگزاری کنکور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای آرام بخش برای دانش آموزان را فراهم کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ضمن جمع بندی دروس برای آمادگی بیشتر دانش آموزان در کنکور سراسری، مشاوره های لازم در خصوص ایجاد اعتماد به نفس در داوطلبین و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی روز برگزاری کنکور، به دانش آموزان و خانواده های آنان داده شود.

فرماندار دشتستان گفت: نگاه من در دولت تدبیر و امید این بوده است که یا قولی ندهم یا با تمام توان برای عمل به آن اقدام نمایم بدین جهت تمام تلاشمان اینست که با شروع سال تحصیلی جدید مشکلات آموزش و پرورش در خصوص تامین نیروهای آموزشی و کمبود امکانات و تجهیزات رفع شود ، همچنین توسعه زیر ساخت های اینترنتی مدارس برای استفاده مطلوب و بهینه معلمان و دانش آموزان از شبکه آموزشی شاد صورت گیرد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: دویست و سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور همه اعضا با بررسی موضوعات بازگشایی مدارس و برگزاری کنکور سراسری برگزار شد.

سهراب باقری در جلسه دویست و سیزدهمین شورای آموزش و پرورش دشتستان در محل سالن فرهنگی شهید رضایی ( سالن کنفرانس مدیریت) اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش تاثیر گذارترین مرجع در تصمیمات راهبردی آموزش و پرورش است.

وی گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان پنج سال متوالی رتبه اول استان را در بین سایر شهرستان ها و مناطق کسب کرده است.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: سال تحصیلی آینده، سالی متفاوت در خصوص بازگشایی مدارس با توجه به شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

وی افزود: تمهیدات  و برنامه ریزی های مناسب و لازم در خصوص بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

باقری خاطر نشان کرد: در خصوص بازگشایی مدارس، منتظر دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و دستور وزارت متبوع هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش دشتستان افزود: به احتمال فراوان بیشتر فعالیت های آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی آینده نیز از طریق شبکه آموزشی شاد خواهد بود.

باقری گفت: با بررسی های دقیق مشکلات معلمان در خصوص استفاده ی از شبکه آموزشی شاد بررسی و با برگزاری کارگاه های و گروه های آموزشی کیفیت بخشی در خصوص تولید محتواهای درسی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی بیان داشت: یکی از دغدغه های ما در برگزاری کنکور سراسری امسال، بحث رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مدیر و دبیر شورای آموزش و پرورش دشتستان تاکید کرد: حوزه های برگزاری کنکور سراسری، تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان سنجش را رعایت می کنند و از دانش آموزان و اولیا نیز انتظار می رود همه موارد بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

باقری گفت: محور فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش دشتستان در سال تحصیلی آینده، برنامه ها و اهداف سند تحول بنیادین می باشد که کارگروه های تدوین آن در سطح مدیریت تشکیل شده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار شهرستان از مجموعه آموزش و پرورش و همچنین قدر دانی از زحمات و همراهی شبکه بهداشت و درمان در خصوص نظارت بر پروتکل های بهداشتی حوزه های امتحانات نهایی  تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک همه نهادها و دستگاه های مرتبط و تمامی ظرفیت های شهرستان به خصوص دهیاران، شهرداران شوراهای اسلامی شهری و روستایی و بخشداران، مهر و سال تحصیلی جدید را بدون دغدغه و با یک آرامش خاطر نسبی برای اولیا و دانش آموزان آغاز کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر