پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
هواشناسی اعلام کرد:
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش ناپایداری‌های جوی و تشکیل ابر‌های همرفتی، احتمال وقوع رگبار‌های پراکنده باران، رعد و برق و آبگرفتگی مسیل‌ها، به‌ویژه در مناطق مرتفع شرقی و جنوبی دور از انتظار نیست...
کد خبر: ۷۳۶۳۱
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش ناپایداری‌های جوی و تشکیل ابر‌های همرفتی، احتمال وقوع رگبار‌های پراکنده باران، رعد و برق و آبگرفتگی مسیل‌ها، به‌ویژه در مناطق مرتفع شرقی و جنوبی دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: از روز جمعه تا اوایل هفته آینده به سبب نفوذ جریانات مونسونی و افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی در مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان، تشکیل ابر‌های همرفتی و در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد و خیزش گرد و خاک، احتمال برخورد صاعقه و آتش سوزی مراتع و احتمال آبگرفتگی مسیل‌ها نیز در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود در ساعاتی از وقت امروز و فردا پنج‌شنبه بر سرعت وزش جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس و سواحل استان افزوده شود و در پی آن ارتفاع موج دریا افزایش یابد.

وی تاکید کرد: از تردد‌های دریایی غیر ضروری در این مدت خودداری شود.

شکوهی‌پور با بیان اینکه وزش جریانات گرم و مرطوب جنوبی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد افزود: انتظار می‌رود طی امروز و فردا تا حدودی بر سرعت این جریانات بر روی دریا و سواحل استان افزوده شود و در پی آن ارتفاع موج دریا نیز افزایش یابد. همچنین روز‌های جمعه و شنبه در مناطق شرقی استان در برخی ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال رخداد موقت ناپایداری‌های جوی دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: جهت باد تا فردا متغیر، بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در برخی ساعات تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‎بینی می‎شود.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۹ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۴۱ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۳:۲۳ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر