جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد...
کد خبر: ۷۳۷۳۰
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۳۶۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و فضاهای سربسته، گفت: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

۳۱۵ بیمار بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۱۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سعید کشمیری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵۹ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر باحال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۰ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۷ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه ۷ نفر از هم استانی‌های عزیزمان که در رده سنی ۶۳سال تا ۸۵ سال می‌باشند در روزهای گذشته فوت کردند که میانگین سنی آن‌ها ۷۱ سال است که ۳ مورد مربوط به‌روز یکم مردادماه، یک مورد روز دوم و سه مورد دیگر نیز روز سوم مردادماه فوت‌شده‌اند که امروز نتیجه آزمایش آنان مثبت اعلام شد.

وی با ابراز قدردانی از همه افرادی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهار کرونا نقش‌آفرینی می‌کنند خاطرنشان کرد: برای بازگشت استان بوشهر به وضعیت عادی نیازمند رعایت دستورهای بهداشتی در همه زمینه‌ها هستیم، یعنی هم‌زمان با استفاده از ماسک از حضور در کانون‌ تجمع خودداری کرده، میهمانی و جشن را لغو کرده، سفر نرویم و در خانه بمانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر