پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: به دنبال ثبت شهر آبپخش به عنوان شهر ملی حصیر و کپر بافی هستیم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به انجام برسد...
کد خبر: ۷۳۷۶۰
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: به دنبال ثبت شهر آبپخش شهرستان دشتستان به عنوان شهر ملی حصیر و کپر بافی هستیم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به انجام برسد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر، لیلا رحیمی اعلام کرد: کار مستند سازی پرونده شهر ملی حصیر بافی و کپربافی آبپخش که در سال جاری آغاز شد، در حال تکمیل شدن است و آینده نزدیک به ثبت ملی می‌رسد.

وی در بخش دیگری  بیان کرد: در نشست با نماینده پارک علم و فناوری استان بوشهر نسبت به تشکیل خانه‌های خلاق صنایع دستی تصمیم گیری شد که حرکت در این مسیر و تشکیل چنین تشکل‌هایی در آینده کمک کننده صنعتگران و هنرمندان استان خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه امسال ۳۰ پروانه تولید صنایع دستی صادر یا تمدید شده‌است، گفت: توجه به شرایط شیوع کرونا برپایی نمایشگاه به شکل حضوری امکان پذیر نبود و این معاونت به منظور کاهش ضرر و زیان صنعتگران نسبت به برپایی سه نمایشگاه مجازی صنایع دستی اقدام و همچنین برای اولین بار با راه‌اندازی گالری سه بعدی مجازی صنایع دستی، فرصت را برای بازدید و خرید غیر حضوری علاقمندان فراهم کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ پروانه تولید انفرادی صادر شده و ۱۸ پروانه تولیدی نیز تمدید شده‌است.

وی یادآوری کرد: در ۳ ماههنخست سال جاری چهارکارت شناسایی و یک مجوز گرگور بافی نیز صادر شد.

نظرات بینندگان
بنیامین
|
-
|
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۴
سلام

فکر کنم کپوبافی درست باشه
جواد
|
-
|
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
سلام من چطوری میتونم ی شماره از حصیر فروشا داشته باشم ازشون عمده خرید کنم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر