جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۸۳۳
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دومین مرکز تربیت مربی با محوریت آموزش‌ها در حوزه نفت و گاز کشور، امسال در مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالمجید دراهکی بیان کرد: برای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی، ۴ مرکز ملی مهارت آموزی تا سال آینده در استان بوشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی افزود: در این زمینه اولین مرکز مهارت آموزی گاز کشور با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان سال در شهرستان عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به راه‌اندازی دومین مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان کنگان اشاره کرد و ادامه داد: برای تمرکز زدایی مهارت‌آموزی در کشور، دومین مرکز تربیت مربی با محوریت آموزش‌ها در حوزه نفت و گاز کشور، امسال در مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان شروع به کار خواهد کرد.
 
وی همچنین از راه‌اندازی بزرگترین مرکز آموزش صنایع دریایی، بندری و شیلاتی در شهرستان دیر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان دیر قطب حوزه صیادی در استان بوشهر است، اولین مرکز خاص آموزش‌های صنایع دریایی در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد که روند اجرای فیزیکی این طرح بیش از ۶۰ درصد است و در سال آینده افتتاح خواهد شد.
 
دراهکی به راه‌اندازی مرکز هتل داری و گردشگری جنوب کشور در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این مرکز که جزء بهترین مراکز گردشگری در کشور است با مشارکت بخش خصوصی سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
لزوم توسعه مهارت آموزی در دانشگاه‌ها
 
وی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی، این مهم را حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه دانست و از اجرایی شدن طرح «هر جوان یک مهارت» در این استان خبر داد و گفت: امروز باید در دانشگاه‌ها به توسعه مهارت‌آموزی به دانشجویان توجهی ویژه شود.
 
مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان با تأکید بر لزوم در کنارهم قرار گرفتن ظرفیت‌ها برای هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی عنوان کرد: بر این اساس سند توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر تدوین شده که امسال در نخستین نشست شورای مهارت به تصویب خواهد رسید.
 
وی افزود: سند توسعه مهارت‌آموزی بر اساس بانک اطلاعاتی جامع تدوین شده که نقش مهمی در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.
 
فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک گرایی شود
 
دراهکی با اشاره به اهمیت ترویج مهارت آموزی گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک گرایی شود و اگر چنین شود می‌توانیم به حل مشکل بیکاری در سال جهش تولید امیدوار باشیم.
 
وی با بیان اینکه اگر در جایی مدرک گرایی باشد دیگر جایی برای مهارت‌آموزی نمی‌ماند اضافه کرد: با تحقق این مهم، به‌قطع تحولی بزرگ در زمینه اشتغال کشور و به طبع آن در استان‌ها ایجاد می‌شود و می‌توانیم امیدوار به رفع بیکاری در سال جهش تولید درکشور باشیم.
 
توسعه آموزش‌های مهارتی در ۱۲۰ روستای استان
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر به توسعه آموزش‌های مهارتی در بیش از ۱۲۰ روستا در سطح استان اشاره کرد و افزود: اگر موضوع آموزش مهارت‌ها در روستا‌ها مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد، قشر روستایی که اغلب طبقه مستضعف جامعه هستند، توانمند شده و دارای مهارت می‌شوند و بازار نیز در این شرایط به سمت آن‌ها سوق پیدا خواهد کرد و علاوه بر اینکه از حیث اشتغال مستقل می‌شوند از مهاجرت به شهر‌ها برای انجام فعالیت‌های خدماتی نیز اجتناب کنند..
 
وی به تعامل صنعت و دانشگاه برای رونق بازار کار اشاره و بیان کرد: شرط رونق کسب و کار، اشتغال مولد و توسعه پایدار، همراه بودن مهارت فنی و دانش نظری با هم است که در این ارتباط در کشور‌های پیشرفته و توسعه‌یافته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از شروع دوره ابتدایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی در کنار آموزش علمی و نظری استقرار دارد و زمینه ساز توسعه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر