پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۳۹
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: تعداد تخت‌های درمانی در دشتستان جوابگوی نیازهای این شهرستان نیست و لازم است که برای توسعه بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌های درمانی در شهرستان دشتستان تلاش بیشتری شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور شناخته می‌شود و تأسیسات مستقر در این استان نقش بسیار مهم و اساسی در درآمدزایی برای کشور دارند.

وجود این تأسیسات عظیم باعث شده است تا استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور شناخته شود گاهاً لقب پایتخت انرژی کشور برای این استان به کار می‌رود.

بین این القاب و واقعیت استان بوشهر تناقضی وجود دارد که این استان در درآمدزایی به اندازه یک پایتخت و شاید بیشتر ظرفیت دارد ولی در زیرساخت‌ها با عقب‌ماندگی زیادی روبرو است.

یکی از کمبودها در استان بوشهر، ضعف در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان است که تناسبی با ظرفیت‌های موجود در استان ندارد و انتظار خیلی بیشتر از این‌ها است.

دشتستان به عنوان وسیع‌ترین شهرستان و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر با کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی روبرو است و نیازمند توجه بیشتری در این حوزه است.

دشتستان با وجود گستردگی فراوان و داشتن شش بخش و ۹ شهر، تنها یک بیمارستان عمومی دارد و در موارد خاص همچون شیوع کرونا، ضعف و کمبود بیمارستان در این شهرستان بیشتر احساس می‌شود.

توسعه زیرساخت‌های موجود و ساخت بیمارستان جدید در شهرستان دشتستان می‌تواند بخشی از نیازهای حوزه درمانی در این شهرستان را رفع کند که یکی از اقدامات مهم می‌تواند ایجاد و تقویت بیمارستان تأمین اجتماعی باشد.

بهبود خدمات درمانی در دشتستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات درمانی در دشتستان تلاش‌های گسترده‌ای را داشته‌ایم و طرح‌های خوبی نیز در دست اجرا است.

سعید کشمیری توسعه خدمات تخصصی در بیمارستان شهید گنجی برازجان را یکی از اقدامات دانست و اضافه کرد: در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به افزایش تخت‌های ویژه درمانی در بیمارستان شهید گنجی اشاره کرد و افزود: تلاش شده تا توسعه بیمارستان و گسترش توان تخصصی در بیمارستان شهید گنجی بار مراجعه بیماران به بوشهر کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر احداث واحد جایگزین بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ۱۷ شهریور در برازجان را بسیار مهم دانست و افزود: اسکلت این بیمارستان در مرحله اول دارای پیشرفت ۳۵ درصدی است.

وی ادامه داد: در حوزه خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و درمانگاه‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و تقریباً هر دو ماه یک پروژه در دشتستان به بهره‌برداری می‌رسد. طی پنج شش سال گذشته ۵۰ پروژه درمانی در دشتستان تکمیل و افتتاح شده است.

کشمیری از تکمیل درمانگاه تخصصی و پلی‌کلینیک برازجان خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در دشتستان استفاده می‌کنیم.

لزوم توسعه بیمارستان‌ها در دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی در شهرستان دشتستان اظهار داشت: وضعیت فعلی جوابگوی نیازهای شهرستان نیست.

ابراهیم رضایی تصریح کرد: توسعه بیمارستان‌های شهرستان‌های دشتستان علاوه بر اینکه باعث افزایش خدمات‌دهی به مردم دشتستان می‌شود، در ارائه خدمات به مردم شهرستان‌های هم‌جوار هم نقش مهم و اساسی دارد.

وی به محرومیت‌ها و مشکلات مردم استان بوشهر و خصوصاً اهالی دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم در همه بخش‌های استان خدمات بیشتری در حوزه درمانی ارائه شود و در دشتستان نیز شاهد افزایش سطح خدمات باشیم.

لزوم نقش‌آفرینی تأمین اجتماعی

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر سود بسیار زیادی را نصیب تأمین اجتماعی کرده است، افزود: در مقابل این سود، توقع ما از تأمین اجتماعی در استان بوشهر بیش از خدماتی است که اکنون ارائه می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ماهیت سازمان تأمین اجتماعی خدمات دهی به قشر متوسط و پایین‌تر از متوسط است. این خدمات باید به گونه‌ای باشد که این قشر بجز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی گفت: خدمات مناسبی در بیمارستان مهر برازجان ارائه می‌شود ولی انتظار داریم این بیمارستان به بیمارستان جامع و تخصصی تبدیل شود و بخش‌های پرکاربرد در این بیمارستان ایجاد شود.

رضایی افزود: ضرورت دارد که در کوتاه‌ترین زمان کیفیت و کمیت خدمات در بیمارستان مهر برازجان بیشتر شود، تعداد متخصصان افزایش یابد و تعداد شیفت‌ها هم بیشتر شود.

ساخت بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر نیز از تلاش گسترده برای بهبود خدمات درمانی تأمین اجتماعی در دشتستان خبر داد و اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای برای توسعه بیمارستان مهر و افزایش خدمات درمانی این مرکز صورت گرفته است.

زهرا نویدی‌فرد با اشاره به اینکه این بیمارستان اکنون به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان خدمات دهی می‌کند افزود: توسعه این مرکز درمانی با توجه به نیازهای موجود و افزایش جمعیت بیمه‌شدگان ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای درمانی در برازجان، این بیمارستان باید توسعه یابد و با حضور تیم کارشناسی، احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی مصوب شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۹، اعتبارات ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی بیمارستان مهر برازجان اضافه کرد: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه تخصصی امام موسی کاظم برازجان نیز در سطح چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع در حال ساخت است که امیدواریم امسال تکمیل، تجهیز و افتتاح شود.

توسعه تخت‌های بیمارستان متناسب با نیاز امروز شهرستان یک ضرورت است و انتظار می‌رود این روند توسعه متوقف نشده و تا تأمین همه نیازهای شهرستان ادامه یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر