پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۴۵
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت تولید کود فسفات گفت: با تامین مواد اولیه مورد نیاز، ظرفیت تولید کارخانه کود فسفات به ۱۵۰ هزار تن در سال رسیده است.

به گزارش فکرشهر، حسین نامور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر کارخانه‌های متعددی فعال است اظهار داشت: واحدهای تولیدی در عرصه‌های مختلف فعال است و در راستای توجه به واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید محصولات، کارخانه‌ها طرح‌های مهمی اجرا شد.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صنایع پایین دستی پتروشیمی دانست و تصریح کرد: در این راستا 8 واحد صنعتی فعال است که در زمینه تولید پلاستیک، دستکش، نایلون، سفره یکبار مصرف، ورق‌های پلی کربنات و اکرولیک، درب و پنجره پی.وی.سی و مواد اولیه ظروف یکبار مصرف فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تولید کود فسفات را یکی از قابلیت‌های مهم  این منطقه دانست و بیان کرد: تولید کود شیمیایی فسفاته در کارخانه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فعال است که به سبب نبود مواد اولیه سال‌ها راکد و با ظرفیت 10 درصدی فعالیت می‌کرد.

نامور با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار و 500  تن کود فسفات در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تولید شد خاطر نشان کرد: این کارخانه با سرمایه 35 میلیارد تومانی و 9 میلیون دلاری راه‌اندازی شده که ظرفیت تولید 150 هزار تن کود فسفات دارد.

وی با اشاره به واردات خاک فسفات به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه کود فسفات تصریح کرد: در این راستا تاکنون 40 هزار تن خاک فسفات وارد انبارهای منطقه ویژه بوشهر شده که نقش مهمی در افزایش تولید ظرفیت کارخانه دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به اینکه کارخانه تولید کود فسفات در منطقه ویژه با 10 درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد خاطرنشان کرد: با تامین  مواد اولیه تولید این محصول، تولید کود فسفات در منطقه ویژه بوشهر به 150 هزار تن در سال رسید.

نامور، نیاز کشور به کود فسفات را 500 هزار تن دانست و با بیان اینکه کود مورد نیاز اراضی کشور قبلا  وارداتی بود افزود: با افزایش ظرفیت کارخانه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، نیاز کود در کشور از طریق این کارخانه و دیگر کارخانه‌ها در شهرک صنعتی بوشهر تامین شده است.

وی، بیان کرد: درسال جهش تولید، تامین کودهای فسفاته نقش مهمی در افزایش  کیفیت و تولید محصولات کشاورزی دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از واردات محموله سوم خاک فسفات توسط شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با تامین خاک فسفاته، ظرفیت تولید کارخانه‌های تولید کود فسفات افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر