شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۵۱
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: امسال تعهد داریم که ۹۹۱ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کنیم که با نگاه به شعار سال، ۳۰۹ فرصت دیگر به این تعداد افزوده شد.

به ‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، علیرضا حاجیونی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از برنامه‌های کلان سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است که در سال ۹۸ با تعهدی که داشتیم از هزار و ۴۰ شغل با کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات معرفی‌شده به بانک‌های عامل با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان حمایت کردیم.
 
او اضافه کرد که ۱۳۷ مورد این آمار، حمایت از بهبودیافته‌های حوزه اعتیاد با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان بود.
 
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: تعهد امسال ما هم ایجاد و حمایت از ۹۹۱ فرصت شغلی با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی بود که با توجه به شعار سال تلاش می‌کنیم این موارد را به ۱۳۰۰ فرصت افزایش دهیم.
 
حاجیونی هم‌چنین گفت که برای اشتغال تصمیم گرفته شده که سهم بیمه کارفرما و خویش‌فرما را افزایش دهیم و اعتبار تسهیلات را از ۵ نفر به ازای هر کارگاه که ۲۵۰ میلیون تومان بود امسال به ۴۰ نفر و بیش از ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است که این افزایش می‌تواند به پایداری اشتغال گروه‌های هدف کمک کند.
 
او یادآور شد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دو هزار و ۲۰ مسکن برای مددجویان از محل اعتبار بهزیستی اختصاص داده شده و برای رهن و اجاره مسکن مددجویان نیز امسال اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اختصاص داده خواهد شد.
 
حاجیونی در پایان گفت که حمایت‌های شغلی از مددجویان با توجه به توانمندی و تحصیلات و با توجه به به‌کارگیری مددجویان در مشاغل تخصیص داده می‌شود. هم‌چنین اگر مددجویان نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی فنی‌وحرفه‌ای داشته باشند، با توجه به وجود تفاهم‌نامه، این دوره‌ها برای آنان رایگان خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر