جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۵۳
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: شیوع بیماری کرونا در سه ماه نخست سال جاری این استان میزان مشارکت نیروی کار را کاهش داده‌است.

به گزارش فکرشهر، علی درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ مشارکت نیروی کار استان بوشهر در بهار سال جاری با چهار درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۴۱/۶ درصد به ۳۷/۶ درصد رسید.

وی بیان کرد: در همین مقطع زمانی نیز نرخ مشارکت در کشور از ۴۴.۷ به ۴۱ درصد تنزل یافت و به عبارتی در بهار ۹۹ معادل ۴۱ درصد جمعیت در سن کار ( ۱۵ ساله و بالاتر) کشور از نظر اقتصادی فعال بودند.

 دریشی یادآور شد: به گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان بوشهر در این مقطع چهار دهم درصد افزایش یافته و از ۹.۴ درصد به ۹.۸ درصد رسیده‌است.

درویشی ادامه داد: با توجه به کاهش قابل توجه نرخ مشارکت و افزایش خیلی کم میزان بیکاری در این مدت در استان بوشهر به نظر می‌رسد تاثیر بیماری کرونا در بازار کار به صورت خروج جمعیت فعال استان از بازار کار خود را نشان داده‌است.

وی افزود: بر اساس برآورد جمعیت ساکن و گروهی ۱۵ سال به بالای استان طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ حدود ۲۸ هزار نفر از جمعیت فعال استان از بازار کار خارج شده که نیروی کار خارج شده کشور در همین دوره زمانی ۱.۴ درصد است.

درویشی اظهار داشت: با توجه به کاهش نسبت اشتغال استان از ۳۷.۷ درصد در بهار ۹۸ به ۳۳.۹ درصد در بهار ۹۹ این نیروی شاغل استان بوده‌است که از بازار کار خارج شدند.

وی گفت: به نظر می‌رسد این تعداد نیروی شاغل استان که از بازار کار خارج شده و جویای کار نیز نبوده‌اند بر این عقیده و نظر هستند که این شرایط بیشتر موقتی بوده و امکان بازگشت به کار قبلی پس از برطرف شدن مشکلات مربوط به شیوع بیماری کرونا  وجود دارد.

درویشی عنوان کرد: براساس آخرین اطلاعات ارائه شده تاکنون ۲ هزار و ۹۸ فقره مشاغلی که متاثر از شیوع بیماری کرونا با مشکل مواجه شده‌اند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات حمایتی نام نویسی کردند که این تعداد مشاغل حدود پنج هزار و ۲۰۹ نفر شاغل را تحت پوشش داشته‌اند.

وی عنوان کرد: میزان ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این تعداد مشاغل درنظر گرفته شده که به طور میانگین مبلغ ۳۱۰ میلیون ریال برای هر فقره شغلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر