جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۰۱۲
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای گسترش خدمات روانشناسی، تیم‌های تخصصی حوزه مشاوره به مناطق و مدارس روستای اعزام می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی موحدی عصر پنجشنبه در نشست با مشاوران مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان اظهار داشت: مراکز مشاوره باید مکانی امن و آرامش‌بخش برای دانش آموزان و خانواده‌ها باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: مشاوران در فضایی اعتمادساز با راهکارهای روانشناسی و تربیتی مشکلات خانواده‌ها و دانش آموزان را کاهش دهند.

وی افزود: هدایت تحصیلی یکی از تصمیمات بسیار مهم و سرنوشت ساز دانش آموزان است که مشاوران باید در این تصمیم گیری نقشی برجسته داشته و به دانش آموزان و خانواده‌ها در تصمیم‌گیری صحیح کمک کنند.

موحدی با تاکید بر گسترش خدمات روانشناسی در سراسر استان، خاطرنشان کرد: با اعزام تیم‌های تخصصی حوزه مشاوره آموزش و پرورش استان، به مناطق و مدارس روستایی استان، تلاش می‌کنیم در کنار همه دانش آموزان و خانواده‌ها باشیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از فضای مجازی برای مسائل آموزشی و غیرآموزشی، عنوان کرد: گسترش نقش فضای مجازی علاوه بر محاسنی که دارد، ممکن است آسیب‌هایی هم متوجه نسل نوجوان و جوان کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این اطمینان را به دانش آموزان و اولیا می‌دهیم که مشاوران پرتلاش ما در مدارس و مراکز مشاوره آمادگی دارند با ارائه راهکارهای فنی و تخصصی، این آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

وی اضافه کرد: با حمایت مدیرکل و مسؤولان حوزه مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نظر داریم مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان را در تراز یک مرکز جامع استانی ارتقا دهیم.

موحدی ادامه داد: نوسازی این مرکز در دستور کار معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم تا مهرماه سال جاری، این عملیات به پایان برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر