جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۰۵۹
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به آغاز اجرای پروژه عملیات انحراف آب "سد دالکی" دشتستان گفت: در اجرای سد دالکی ۲ تونل به طول ۷۰۰ و ۷۹۰ متر و سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان ساخته و تکمیل شد.

به گزارش فکرشهر، علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، با اشاره به اینکه "4 سد بزرگ در استان بوشهر در حال ساخت است" اظهار داشت: سد دالکی با ظرفیت 270 میلیون مترمکعب، خائیز با حجم مخزن 16 میلیون مترمکعب، سد باغان با ظرفیت 32 میلیون مترمکعب و سد دشت پلنگ با حجم مخزن 150 میلیون مترمکعب در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم در حال ساخت است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهربا بیان اینکه سدهای کوچکی دیگر نیز در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی شده خاطرنشان کرد: سدهای اخند، ارغون، کلاکل و پروژه‌های کنترل سیلاب برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی در نقاط مختلف استان در حال اجرا است که تعدادی از پروژه‌ها امسال افتتاح و یا آبگیری می‌شود.

وی، از آغاز پروژه انحراف آب سد دالکی خبر داد و بیان کرد: در اجرای این طرح 2 تونل انحراف آب آن افتتاح و عملیات فرازبند این سد آغاز می‌شود.

محمدی، تونل‌های انحراف آب سد دالکی را به طول 700 و 790 متر دانست و بیان کرد: این تونل‌ها به قطر 7.5 مترو با اعتبار 80 میلیارد تومان ساخته شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح فرازبند سد دالکی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 530 هزار مترمکعب خاک‌ریزی  می‌شود.

وی ساخت فرازبند سد دالکی را مقدمه ساخت بدنه سد دانست و گفت: این سد از نوع خاکی با هسته آسفالتی است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، پروژه فرازبند و انحراف آب آن تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

وی، ارتفاع سد دالکی را  106 متر دانست و تصریح کرد: سد دالکی با حجم مفید مخزن به ظرفیت 270 میلیون مترمکعب ساخته می‌شود که نیاز اراضی کشاورزی دشتستان از جمله نخلستان‌های شبکه آبیاری دشتستان تامین می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر