جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۱۵۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که راهکار مقابله با جریان تحریف نگاه به داخل و حل مشکلات از طریق جوانان و توجه به سرمایه‌های انسانی است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، ابراهیم رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره‌ جریان تحریف اظهار کرد: مصداق جریان تحریف غرب‌گرایانی هستند که در داخل کشور تبلیغ می‌کنند که تحریم به دلیل دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است و اگر ایران از آن و یا سایر پیشرفت‌ها همچون موشکی و دفاعی دست بردارند مشکلات اقتصادی و معیشتی حل شده و قیمت دلار هم پایین می‌آید.

وی ادامه داد: یکی از تبلیغ‌های اخیر جریان انحرافی، آن است که اگر بایدن رییس جمهور آمریکا شود به برجام برمی‌گردد در نتیجه وضعیت اقتصادی بهتر و قیمت دلار کاهش می‌یابد. اینها درست نیست. ما نمی‌گوییم که تحریم بر زندگی مردم اثر ندارد بلکه تحریم تاثیرگذار است اما حل آن به دست خودمان بوده و باید ضربه‌پذیری در برابر تحریم را به حداقل برسانیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی به خارج از کشور گفت: باید وابستگی به خارج از کشور را به حداقل رسانده و مستقل و خودکفا شویم، مثلا خام‌فروشی نفت صورت نگیرد البته که اکنون این کار هم به سختی انجام می‌شود لذا باید به سمت فروش فرآورده‌های نفتی رفت که تحریم‌پذیر نبوده و می‌تواند اثر تحریم را خنثی کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تاکید کرد: برای مقابله با جریان تحریف باید نگاه به داخل کشور بوده و از طریق آن مشکلات مردم را حل کنیم. باید به سرمایه‌های انسانی توجه کرد که بزرگترین آن جوانان متخصصی هستند که هر وقت به آنها اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم. بارزترین نمونه را می‌توان در فناوری‌های هسته‌ای و موشکی دید که طبق اعلام مدیران این حوزه‌ها با علمداری جوانان به پیشرفت رسیدیم.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب بر اهمیت توجه به جوانان و سپردن امور به آنها تاکید داشتند اگر حوزه تحریم را به جوانان بدهیم آنها می‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند قطعا رفع مشکلات اقتصادی سخت‌تر از آزادسازی خرمشهر و حلب و جنگ هشت ساله نیست، جوانان می‌توانند تحریم‌ها را شکسته و توطئه‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را خنثی کرده و شکست دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر