جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش «فکرشهر»، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد...
کد خبر: ۷۴۲۸۷
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 310 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش «فکرشهر»، سعید کشمیری اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 55 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 175 مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته 35 مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد 22 مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه 1 نفر از همشهریان عزیزمان روز دوشنبه، 1 نفر روز سه‌شنبه، 1 نفر چهارشنبه و 2 نفر نیز پنجشنبه فوت شده‌اند که تست کرونای همه آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است که در رده سنی 57 تا 76 سال هستند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون 51 مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر 22 مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تاکنون فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به 352 مورد رسیده است اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 9146 مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی‌شده است.

وی تصریح کرد: كل مراجعين حاد تنفسي به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 21640 بوده است که 6384 مورد بستری‌شده‌اند و از موارد بستری شده تعداد 6 هزار و 74 مورد با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

دکتر کشمیری گفت: در شش ماه گذشته نزدیک به 78 هزار مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته که منجر به پلمب 628 مورد از صنوف متخلف شده است.

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر با اشاره به وضعیت استفاده از ماسک در گروه‌های مختلف در جامعه اظهار داشت: 97 درصد از کارکنان ادارات، 81 درصد از بازاریان و صاحبان صنوف و اماکن، 60 درصد از مردم کوچه و خیابان و بازار، 70 درصد از مردم در تفریحگاه‌ها ، ساحل و شناگاه‌ها و در کل 65 درصد از مردم در سطح جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

شناسایی ۲۴۵۰ ابتلای جدید به کرونا در کشور/ تعداد جان باختگان از مرز ۱۸ هزار نفر گذشت

به گزارش «فکرشهر»، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۱۷ مرداد ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴۵۰  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۱۴۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۷۹ هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون دو میلیون و ۶۳۷ هزار و ۵۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی درباره استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار گفت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری در استان آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز به‌دنبال وقوع بیماری در استان‌های قم و گیلان اولین موارد در هفته اول اسفند شناسایی شدند و به‌دنبال آن بیماری با شیب ملایمی طی اسفند ماه سال گذشته افزایش یافت. خیز این بیماری در فروردین ماه اتفاق افتاد که با تلاش و همدلی مجموعه مدیریتی استان و همکاران سخت‌کوش دانشگاه و بخصوص همراهی مردم خوب استان آذربایجان شرقی موارد ابتلا و بستری در اردیبهشت ماه روند کاهشی یافت.

وی دادمه داد: متاسفانه مجدد در اواخر خرداد ماه با افزایش موارد ابتلا و بستری ‌استان آذربایجان شرقی هفته‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفت.

لاری ضمن بیان اینکه ۸ شهرستان استان آذربایجان در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: ۴ شهرستان این استان در وضعیت هشدار هستند. روند موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های بزرگ این استان مانند تبریز، مراغه، میانه، سراب و جلفا شدت بیشتری دارند. خوشبختانه طی دو هفته گذشته با همراهی مردم این استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش موارد بستری و فوتی در این استان هستیم که امیدواریم با ادامه این همراهی‌ها در هفته‌های آتی این استان از وضعیت قرمز خارج شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: طبق گزارشات از رصد ۶ هفته‌ای، از اول تیر ماه تاکنون استفاده از ماسک در اماکن و مراکز عمومی این استان ۸۶ درصد، ‌ادارات و سازمان‌ها ۸۷ درصد، دفاتر پیشخوان ۸۰ درصد، پایانه‌های درون شهری و برون شهری ۷۸.۵ درصد، تاکسی‌ها ۸۷ درصد، پاساژها ۷۸.۵ درصد و آرامستان‌ها ۸۲ درصد گزارش شده‌اند که افزایش این درصدها پیرو بازدیدهای مکرر، اخطارها و در مواردی با پلمب به برخی مراکز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌ها در ادارات، مترو و بیمارستان‌های آذربایجان شرقی و کمترین میزان در نانوایی‌ها و رستوران‌های این استان گزارش شده‌اند. خوشبختانه همزمان با مدیریت بیماری کووید – ۱۹ طی هفته گذشته توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز به همت مدیران این استان تداوم داشته و هر هفته شاهد بهره‌برداری از پایگاه‌های اورژانس، مراکز جامع سلامت و امکانات بیمارستانی جدید در این استان بوده‌ایم. همچنین خدمات درمانی از جمله واکسیناسیون اطفال و مراقبت از بیماران مزمن به خوبی در تمام مراکز بهداشت و درمان جریان داشته و افت شدیدی در مدت شیوع بیماری کویید – ۱۹ نداشته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هموطنان می توانند با رعایت اصول سه گانه بهداشتی یعنی فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل بیماری کرونا را شکست دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر