چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۴۳۶۹
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: یک فعال سیاسی گفت: صدا و سیما و رسانه ها تبلیغ نذر سلامتی را انجام دهند، اما اگر توسط تکیه ها و هیئت ها به صورت عملی انجام شود به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، ابراهیم نکو در ارتباط با ضرورت توجه به نذر سلامتی در ایام کرونا، اظهار کرد: اتفاقاتی در جامعه رخ می دهد که ممکن است به از بین رفتن یکسری آداب و رسوم و تبدیل آن فرهنگ ها به آداب و رسوم دیگر شود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و توجه به رفتار اجتماعی مردم نمونه های زیادی از این تغییرات را مشاهده می کنیم. دست دادن و روبوسی در بسیاری از جوامع شهری و روستایی از بین رفته و مردم با چسباندن مشت‌هایشان به هم این روش را برای مصون ماندن از خطرات ویروس کرونا انجام می دهند.

این نماینده اسبق مجلس گفت: خود به خود می بینیم رویه و فرهنگ های جدیدی با وجود کرونا در جامعه پدید آمده است. مردم ایران در روستاها و شهرها و مناسبت های مهمی مثل دهه محرم و یا مناسبت های مذهبی، رسومی داشتند که امروز خطرات کرونا ایجاب می کند که روش و رویه دیگری را برای ابراز عقایدشان در پیش  بگیرند.

وی گفت: به جای رسوم نذری مثل شام و ناهار می توانیم به روش های دیگر ارادت خود را به خاندان پیامبر نشان دهیم. از این روش جدید می توانیم به عنوان نذر سلامت نام ببریم. توزیع ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی می تواند به جای غذاهای نذری در اختیار مردم قرار گیرد.

نکو تاکید کرد: به نظر من دولت فقط باید مسیر را نشان دهد و اجرای نذر سلامت را به خود مردم واگذار کند. دخالت دولت می تواند باعث ناراحتی نذر دهندگان شود. صدا و سیما و رسانه ها تبلیغ نذر سلامتی را داشته باشند اما اگر توسط تکیه ها و هیئت ها به صورت عملی انجام شود به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر