پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۴۴۶
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: سخنگوی قوه قضاییه گفت: در یکسال اخیر هیچ روزنامه و خبرگزاری از ناحیه قوه قضاییه توقیف نشده است و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه که قبلا با محکومیت هایی مواجه شده بودند در دوره اخیر از عفو مقام رهبری ازادی مشروط و سایر ارفاق‌ها برخوردار شدند. توصیه ما این است که جامعه رسانه ای ما خط قرمزها را مراعات کنند و علی رغم اینکه گفتن این حرف مناسب نباشد این است که چاره ای نیست اگر جرم و تخلفی انجام شد به ویژه در حوزه امنیت و عبور از قرمز رسیدگی ماموریت اصلی ماست.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری افزود: روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه را تبریک می گوییم و یاد تمام خبرنگاران شهید خصوصا شهید صارمی و شهید آوینی را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: از خدمات و زحمات جامعه رسانه ای به ویژه خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی که این جمع را همکاران خود می دانیم، قدردانی می کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما از ناحیه دشمنان و بدخواهان این مرزوبوم بوم با دوگانه «تحریم» و «تحریف» مواجه است؛ همانگونه که در حوزه اقتصادی تحریم هستیم، همانگونه شاهد جنگ تمام عیار امپراطوری دشمن با استفاده از ابزار تحریف هم هستیم.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: اهمیت حرفه خبرنگاری در جامعه امروز و در مواجهه با جنگ رسانه ای آنجا که خبرنگاران با رعایت،امانت، صداقت، شفافیت و امیدآفرینی خنثی کننده تهاجم رسانه ای دشمن هستند بیش از پیش آشکار می شود.

اسماعیلی اظهارداشت: در حوزه داخلی و به ویژه در دوره تحول دستگاه قضایی جلب مشارکت گروههای مختلف مردمی به ویژه گروههای نخبگانی و تاثیرگذار در اولویت قرار دارد و در این برنامه تحولی خبرنگاران در حوزه تبلیغ و ترویج گفتمان عدالت و مبارزه با مظاهر فساد نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد نمونه های خوبی از گزارشگری فساد بودیم و در این حوزه خبرنگاران چشم و گوش بینوا و شنوایی دستگاه قضایی در یافتن مشکلات و آسیبها به شمار می آیند.

رویکرد قوه قضاییه در رسیدگی به تخلفات مطبوعات
سخنگوی دستگاه قضا گفت: در هر جامعه ای امکان وقوع اشتباه، تخلف حتی ارتکاب جرم از ناحیه معدود از افراد را محتمل می دانیم و به این نکته توجه داریم که دشمن در هریک از گروههای مذکور عامل نفوذی داشته باشد بنابراین تشکیل پرونده و رسیدگی قضایی اجتناب ناپذیر است.

اسماعیلی اضافه کرد: سیاست دستگاه قضایی در دوران تحول دستگاه قضایی تلاش شده به جای رویکرد سخت گیرانه و سزا دهی، رویکرد اصلاحی مدارا و اقناعی باشد و سرلوحه رسیدگی های قضایی در این حوزه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی دستگاه قضا این است که اولا رسانه ها و خبرنگاران قانون و مقررات را رعایت کنند و ثانیا با اعمال نظارت های صنفی اگر تخلف و اشتباهی هم انجام شد، رسیدگی شود ثالثا هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد پیش از ورود دستگاه قضا ماموریت های قانونی خود را به نحو شایسته انجام دهند تا نوبت به رسیدگی های قضایی نرسد.

اسماعیلی افزود: در یک سال اخیر اقدامات موثری در حوزه مطبوعات و رسانه انجام شده است؛ فعال شدن شورای حل اختلاف و شعب ویژه اصحاب رسانه، برگزاری جلسات توجیهی، تعاملی، پیشگیری با مدیران و مسئولان حوزه خبر و صدور بخشنامه قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به جرم سیاسی از جمله این اقدامات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر