جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۵۲
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:  اصلاح  شیوه رفتار اقتصادی سوداگرانه بانک‌ها با مردم و مراکز تولیدی به ویژه کارگاه‌های تولیدی برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی ضروری است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت ‎الله صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته خود با تبریک روز مباهله به عنوان نماد حقانیت و عزت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله بیان کرد: مباهله به معنای تقاضای لعن و نفرین و نزول عذاب الهی بر گروه باطل از جانب دو طرفی است که هرکدام ادعای حقانیت دارند، است.
 
وی افزود: ماجرای مباهله در ۲۴ ذیحجه سال نهم هجری بین پیامبر گرامی اسلام و مسیحیان منطقه نجران رخ داد. پیامبر عظیم الشان اسلام بعد از اینکه دلایل بسیاری بر حقانیت اسلام اقامه کردند و آن مسیحیان نپذیرفتند پیشنهاد مباهله دادند و آنان قبول کردند، ولی در روز موعود از انجام این کار به جهت درک حقانیت اسلام خودداری کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره آیه ۶۱ سوره آل عمران در این زمینه تصریح کرد: پیامبر بزرگوار اسلام امام حسن و امام حسین علیهما السلام را به عنوان ابناء اسلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را به عنوان نماد زنان مسلمان و امیر مومنان را در حکم جان خود در این مباهله همراه خود کردند که این نشان از عظمت ایشان به ویژه امیرمومنان علیه السلام دارد که در قرآن در حکم جان پیامبر اسلام بر شمرده شده‌اند.
 
آمریکا حق ندارد در برجام دخالت کند
 
وی سپس با محکوم کردن دسیسه استکباری امریکا در طراحی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، عنوان کرد: آمریکا حق ندارد بعد از خروج از برجام درباره مصوبات آن دخالت کند و حتی به دنبال فعال سازی سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی (اسنپ بک) در صورت تصویب نشدن قطعنامه جدید آمریکایی تحریم تسلیحاتی ایران باشد.
 
آیت‎الله صفایی بوشهری تاکید کرد: این موضوع بار دیگر امتحانی است برای اروپای بدسابقه و چند بار مردود شده در موضوع برجام، و حضور وزیر خارجه آمریکا در منطقه و تحریک سران مرتجع کشور‌های عربی و ایجاد محور تقابل با ایران نیز فایده‌ای برای جهان استکبار نخواهد داشت.
 
وی به رئیس جمهور فرانسه گوشزد کرد که حق ندارد در امور داخلی لبنان مداخله کند و دولت و مردم آن کشور اسلامی را تهدید کند و عنوان کرد: فرانسه سال‌ها به عنوان یک کشور استعمارگر در آفریقا و خاورمیانه حضوری سراسر ننگ داشته و هم اینک نیز تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و همدست امریکایی‌ها این جرثومه فساد بین‌المللی است.
 
حقوق کارگران مراکز صنعتی و تولیدی به موقع پرداخت شود
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از پیام آدینه خود از صاحبان مراکز صنعتی، تولیدی و خدماتی درخواست کرد که حقوق کارگران و کارکنان خود را به موقع پرداخت کنند و عنوان کرد: هم اینک وضعیت زندگی این تلاش گران به علت پرداخت نشدن چند ماهه حقوقشان دچار مشکلات شدید شده است و از مسئولان نظارتی تقاضا می‌کنم با جدیت تمام این موضوع را بررسی کنند و طبق ضوابط با متخلفان برخورد کنند.
 
وی با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی عنوان کرد: تاریخ ایران و جهان اسلام هیچ گاه مقاومت و جهاد آن اسوه‌های ایثار و مقاومت را فراموش نخواهد کرد و از مسئولان امور مرتبط با آزادگان تقاضا می‌کنم به طور جدی به مسائل آن بزرگواران رسیدگی کنند.
 
آیت‎الله صفایی بوشهری اصلاح  شیوه رفتار اقتصادی سوداگرانه بانک‌ها با مردم و مراکز تولیدی به ویژه کارگاه‌های تولیدی را ضروری دانست و تاکید کرد: تنها راه نجات اقتصاد ایران اجرای طرح اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و رونق تولید است که نقش بانک‌ها به عنوان مرکز ارائه تسهیلات اقتصادی بسیار مهم است، اما بیشتر بانک‌ها علاوه بر همکاری نکردن موجب توقف تولید می‌شوند و در پی مشارکت سهم خواهانه در اصل و درآمد تولید هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از اقتصاددانان انقلابی و جوانان خواست درباره این موضوع پژوهش‌های لازم انجام دهند و راهکار‌های لازم را به مسئولان ارائه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر