پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۹۴۷
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: در آیینی از تعدادی از تلاش‌گران خط مقدم مبارزه با کرونا در استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهر در این آیین با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: با شیوع ویروس کرونا کادر درمان، نیرو‌های مسلح، ملت و دولت همه پای کار آمدند تا با این ویروس مقابله کنند.
 
سردار علی رزمجو افزود: در این میان ترس از ابتلا به کرونا، روبرو شدن با بیماران کرونایی و تغسیل و تدفین جانباختگان کرونایی را گاهی دچار مشکل می‌کرد که عده‌ای به صورت جهادی مشارکت کردند و با ایثار خود این مشکل را تاحد زیادی مرتفع کردند.
 
وی ادامه داد: با گذشت زمان، نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی در استان تامین و فعالان اجتماعی هم مشارکت کردند و همه مهیای مبارزه با این ویروس شدند به گونه‌ای که در ماه‌های اول شیوع کرونا آزمایش بیماران به تهران ارسال می‌شد، اما اکنون امکان انجام این آزمایش با ایجاد چندین آزمایشگاه در استان فراهم شده است.
 
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهر عنوان کرد: اکنون در استان همه اقشار در راستای مقابله با کرونا مشارکت دارند و کمک‌های خوبی به اقشار آسیب دیده از این بیماری شده است.
 
وی بیان کرد: در زمینه تولید ماسک در ۱۵۲ کارگاه تولید ماسک بانوان با چرخ خیاطی خود در حال فعالیت هستند.
 
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: همان گونه که در زمان دفاع مقدس عده‌ای معبر‌ها را برای عبور رزمندگان باز می‌کردند، در شرایط کنونی نیز پزشکان، پرستاران و کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت برای آرامش مردم تلاش می‌کنند.
 
حسین دارابی افزود: تا کنون هیچ بیماری وجود نداشته که به علت کمبود امکانات و کمبود تخت بیمارستانی از درمان جا مانده باشد.
 
وی عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های ستاد امربه معروف، اطلاع‌رسانی به مردم به منظور افزایش سطح سلامت در مقابله با ویروس کرونا است که در این خصوص در رتبه‌های ابتدایی کشور قرار داریم.
 
نهضت جهادی ۵۰ نفر همراه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان، فعالیت ۱۰۰ نیروی جهادی برای غسل جان‌باختگان کرونایی و ایجاد سامانه‌ای برای ارائه بسته‌های ماسک به قیمت ۱۲۵۰ تومان برای هر کد ملی از جمله موضوعاتی بود که از سوی فعالان اجتماعی و نیرو‌های جهادی در این نشست به آن اشاره شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر