پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۱۵۵
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: جیسون رضاییان در واشنگتن پست نوشت: کرنشاو، از افسران سابق نیروی دریایی بود که به خاطر شرکت در جنگ افغانستان نشان قلب بنفش دریافت کرد، او در حال حاضر نیز یکی از اصلی‌ترین مشاوران رئیس جمهور ترامپ به حساب می‌آید. وی در حال حاضر برای انتخاب مجدد در مجلس نمایندگان با سیما لاجوردیان، وکیل و فعال سیاسی متولد ایران رقابت می‌کند. کرنشاو همچنین از مشاوران اصلی سناتور تد کروز هم بوده است. در حال حاضر تعداد بسیار کمی رقابت سیاسی برای ماه نوامبر در جریان است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: کرنشاو یک فرد مشهور و شناخته شده است که تاکنون در زمینه جمع آوری کمک‌های مالی عملکرد مثبتی داشته است.

با این حال لاجوردیان باهوش، پرکار و سرسخت است. در این بین بزرگترین برگ برنده این وکیل و فعال سیاسی ایرانی‌الاصل هم می‌تواند تغییر ترکیب جمعیتی در ایالت لون استار باشد.

تگزاس همواره مثل یک آهن‌ربا برای مهاجران بوده و این باعث تغییر سیاست شهر‌های بزرگ این ایالت شده است. در این بین یک روند اجتناب ناپذیر وجود دارد و آن اینکه بر اساس این روند تا سال ۲۰۵۰، تمام آمریکا مانند امروز هیوستون خواهد بود. استفان کلینبرگ، استاد جامعه شناسی رایس که از سال ۱۹۸۲ نظرسنجی‌هایی سالانه از ساکنان هیوستون را منتشر کرده، به من گفت: هیچ نیرویی در جهان نمی‌تواند هیوستون و بقیه آمریکا را در مسیر اعتلا بر قرن ۲۱ متوقف کند.

کلینبرگ می‌گوید، اتفاقات سه گانه شامل شیوع بیماری همه گیر، کاهش قیمت نفت و مشکلات اقتصادی مربوط به آن مهمترین مسائل پیش روی رای دهندگان هیوستون در سال جاری است، در کنار این موارد البته باید خشم و عصبانیت عمیق نسبت به نژادپرستی سیستمی را هم اضافه کرد.

واقعیت تغییر یافته هیوستون بیانگر آن است که این ایالت به تدریج به یکی از متفاوت‌ترین جوامع قومی در کشور تبدیل شده است. در شهر هریس از توابع هیوستون، تقریباً ۴۵ درصد از مردم لاتین تبار، ۱۹ درصد سیاه پوست و ۹ درصد آسیایی تبار هستند، این در حالی است که در نقطه مقابل تنها ۳۳ درصد از مردم این ناحیه سفید پوست‌اند.

ممکن است از گذشته یعنی در جریان رقابت‌های سال ۲۰۱۸ ذهنیتی در مورد کرنشاو داشته باشید. با این وجود، از آن زمان تاکنون، وی با افزایش حمایت از ترامپ، ذهنیت مثبتی را که برای خودش به دست آورده بود، خراب کرده است. اول اینکه او پیش از هر چیز، دریافت نشان ارزشمند قلب بنفش که بیانگر میهن‌پرستی یک نظامی است را از دست داد، کرنشاو این نشان را از سناتور تامی داکوورث که هر دو پایش را در جنگ عراق از دست داده بود، دریافت کرد. اخیراً نیز کرنشاو تبدیل به بنگاه سخن پراکنی و انتشار اطلاعات نادرست در مورد شیوع کووید-۱۹ شده است.

انتشار اطلاعات نادرست در مورد کرونا توسط کرنشاو می‌تواند باعث افزایش بیشتر محبوبیت و به طور کلی بهبود جایگاه لاجوردیان شود، در حال حاضر نیز هیوستون به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا به شدت تحت فشار است. از همه مهم‌تر اخیرا باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز به حمایت از لاجوردیان برخواسته و این بیش از هر چیز کرنشاو را وحشت زده کرده است.

لاجوردیان و خانواده‌اش در سن ۱۲ سالگی و در آستانه انقلاب ایران در سال ۱۹۷۸، به شمال کالیفرنیا مهاجرت کردند. پدر و مادربزرگ وی عضو پارلمان در ایران بوده‌اند، بنابراین سیاست در خون او است. او قبل از شرکت در تشکل‌های سیاسی تگزاس، کار‌های حقوق می‌کرد. کاملا دی هریس، نامزد معاون ریاست جمهوری نیز در یک دانشکده با لاجوردیان فارغ التحصیل شده است. او همچنین از طرفداران پر و پا قرص جنگ ستارگان است. سگ خانوادگی لاجوردیان هم نام‌اش جدی است.

لاجوردیان حالا در مقابل مردی ایستاده که حامی نژادپرست‌ترین و ضد مهاجر‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است. اگر لادجوردیان پیروز رقابت شود، اولین کسی خواهد بود که با تبار ایرانی به این سمت رسیده و این یک نقطه عطف عظیم برای جامعه مهاجران خواهد بود.

لادجوردیان به من گفت: من به اندازه یک ایرانی- آمریکایی تلاش نمی‌کنم، اما به عنوان یک مادر، یک بهبود یافته از سرطان سینه و یک فعال سیاسی تلاش می‌کنم. من به عنوان یک مهاجر می‌دانم، که چرا آرای ما اهمیت دارد و چرا مشارکت مدنی ضروری است.

مهم‌ترین اولویت ایالت هوستون از نظر وی، تضمین مراقبت‌های بهداشتی مناسب برای همه مردم است. ایالت هوستون در حال حاضر بیشترین تعداد افراد بدون بیمه درمانی را دارد. این بیماری همه گیر و پاسخ نامناسب دولت به آن، شرایط را به شکلی دراماتیک درآورده است.

در ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ پزشک تگزاسی نامه‌ای را نوشتند و در آن اظهارات کرنشاو در مورد شیوع کرونا را محکوم کردند. آن‌ها در این نامه به دروغ‌های گفته شده طی ۴ ماه گذشته اشاره کردند.

اقدامات کرنشاو و کتابی که وی منتشر ساخته او را به ستاره‌ای درخشان در کنوانسون حزب جمهوری خواه تبدیل کرده است. جایگاه اصلی او در کنوانسیون می‌تواند وضعیت وی را به عنوان یک مدعی احتمالی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ تقویت کند.

در حال حاضر، دموکرات‌های تگزاس معتقدند که سرنوشت کرنشاو به سرنوشت ترامپ وابسته است. اگر مراقبت‌های بهداشتی و شیوع روز افزون بیماری همه گیر کرونا به فاکتوری مهم در تصمیم‌گیری شرکت کنندگان تبدیل شود، کرنشاو می‌تواند دچار مشکل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر