پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۲۸
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

فکرشهر:  فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: در هفت سال اخیر با وجود همه تنگناهای مالی و شرایط سخت اقتصادی با هزینه ۲۴۱ میلیارد تومان اعتبار این شهرستان در زمینه توسعه زیرساختی و عمران و آبادانی متحول شده‌است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، احمد دشتی افزود: این میزان تخصیص اعتبار که نسبت به اعتبارات تخصیص یافته مدت مشابه پیش از سال ۹۲، ۱۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد در حوزه‌های مختلف عمرانی شامل توسعه شبکه گاز، برق، آبرسانی، آموزش، راه، بهداشت و درمان، ورزش و فرهنگ درشهرستان دیلم هزینه و گام‌های مهم و ملموسی در این شهرستان برداشته شده‌است.

تنها مرکز درمانی دیلم از درمان بستر به بیمارستان مجهز تبدیل شد

فرماندار دیلم گفت: قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید تنها پنج پزشک عمومی در این شهرستان وجود داشت اما امروز با تجهیز تنها مرکز درمانی این شهرستان تخت‌های ویژه گسترش، بیشتر رشته‌ها و بسیاری از تخصص‌ها از جمله جراحی عمومی، زنان، بیهوشی، داخلی و اطفال در منطقه حضور دارند و بزودی با همکاری خیری نیکوکار دستگاه سی تی اسکن این شهرستان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در هفت سال اخیر تنها مرکز درمانی دیلم به صورت درمان بستر فعالیت داشت اما امروز با همت دولت تدبیر و امید و مشارکت خیران سلامت شمار زیادی از بخش‌های بستری افتتاح و تعدادی نیز در دست اجرا هستند.

دشتی اضافه کرد: در زمان حاضر با هزینه هفت میلیارد تومان اعتبار شمار تخت‌های بستری در بیمارستان دیلم  به ۳۶ تخت افزایش یافته است.

وی بیان کرد:  اتاق عمل، زنان و زایمان، آزمایشگاه، دیالیز و تالاسمی فعال و اوژانس ،رادیولوژی، اطفال، مراقبت‌های ویژه انجام و توسعه اورژانس، اطفال، افزایش ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه، خط انتقال برق ویرژه و مختص بیمارستان، دستگاه اکسیژن ساز، تصفیه خانه و ارتقای برق داخلی بیمارستان نیز با مشارکت خیران و دولت در دست اجراست

دشتی، احداث پایگاه انتقال خون، مجتمع توانبخشی کودکان و معلول جسمی حرکتی یا اوتیسم با مشارکت مستقیم یک نیکوکار دیلمی، احداث مرکز دهان و دندان، مرکز جامع سلامت فاطمه زهرا (س) با مشارکت خیران و دولت، احداث یا بازسازی چندین خانه بهداشت روستایی، ۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای در روستاهای حصار و مظفری شمالی، پایگاه جاده ای محور دیلم- بهبهان در سه راه درویشی، ۱۲ واحد پانسیون پزشکان، کلینیک تخصصی بیمارستان دیلم و خرید وتخصیص کلینیک سیار دندانپزشکی را از جمله پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد.

گازرسانی به ۳۲ روستا و ۲ شهر  

فرماندار دیلم گفت: تا سال ۹۲، تنها سه روستای شهرستان دیلم گازکشی شده بود اما امروز با صرف ۲۳ میلیارد تومان اعتبار و اجرای ۳۵۵ کیلومتر شبکه ۲ شهر و ۳۲ روستای این شهرستان از شبکه گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به تاثیر گازرسانی در بخش‌های صنعتی و تجاری اضافه کرد: در زمان حاضر شمار مشترکان خانگی، صنعتی، نانوایی ومرغداری‌ها در شهرستان دیلم از ۳۸۷ به ۶هزار و ۴۸۳ مشترک افزایش یافته است.

دشتی بیان کرد: با رشد گازرسانی در شهرستان دیلم امروز مردم بویژه در فصل سرما نیازی به حضور در صف‌های طولانی برای تهیه نفت سفید و بردوش کشیدن سیلندر گاز مایع ندارند.

جاده مرگ به بزرگراه امید تبدیل شد

فرماندار دیلم گفت: چهارخطه کردن راه ارتباطی بندرهای گناوه - دیلم در شمال استان بوشهر معروف به جاده مرگ، یکی از مطالبه‌های بحق مردم این منطقه بود که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و سفر رئیس جمهوری به این استان تصویب و اجرا شد؛ اکنون این مسیر به بزرگراه "امید" تبدیل و به عنوان کارنامه و خدمت درخشان این دولت در این خطه ثبت و ماندگار شده‌است.

وی اضافه کرد: براساس آمارها سالانه بیش از ۳۰  مورد تصادف در محور دیلم - گناوه به وقوع می‌پیوست که منجر به مرگ و میر شمار زیادی از مردم این استان و دیگر هموطنان می‌شد که امروز با تبدیل آن به اتوبان امید این شمار به کمترین میزان رسیده است که آن هم به دلیل خواب آلودگی و بی احتیاطی رانندگان رخ می‌دهد.

دشتی اظهار داشت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر، امید مردم این منطقه برای تحقق خواسته هایشان دوچندان شد و بالاخره چهارخطه کردن این محور جزو مصوبه‌های این سفر و  در دستور کار برای اجرا قرار گرفت که با اتمام آن، این مسیر امروز به یکی از ایمن ترین راه‌های ارتباطی استان بوشهر تبدیل شده است.

وی یادآور شد: بزرگراه گناوه در امتداد نوار کریدور ساحلی جنوب کشور بطول ۶۱ کیلومتر و عرض ۱۱ متر با اعتبار یکهزارو ۲۶۰ میلیارد ریال احداث شده‌است.

 فرماندار دیلم ادامه داد: در اجرای این طرح ۳۵۱ هزار مترمربع خاک‌برداری، یک میلیون و ۱۱۶ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۶۱ هزار تن آسفالت، ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن بکار رفته و دارای ۱۲۰ دستگاه آبرو و یک دستگاه پل خاص است.

دشتی افزود: توسعه و آبادانی زیرساخت‌های حیاتی و بالابردن سطح ایمنی در نقل و انتقالات کشور، سهولت در حمل و نقل و جابه جایی، کاهش تصادف جاده‌ای، اشتغال‌زایی و جذب نیروی کار در منطقه، سهولت ارتباط شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم و اهواز از عمده اهداف اجرای این پروژه است که در دولت تدبیر و امید تحقق یافت.

وی اجرای باند دوم محور دیلم- بهبهان در چهار فاز، انعقاد تفاهم نامه و پیمان اجرای ۱۲ کیلومتر بانددوم محور دیلم-هندیجان در حوزه استحفاظی شهرستان دیلم با برآورد اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان  از جمله پروژه‌هایی است که امید می‌رود در سالجاری اجرایی شود.

دشتی افزود: راه ارتباطی مهم روستایی بیدو به چهارراه بی بی حکیمه به طول حدود ۷.۵ کیلومتر با پنج  میلیارد تومان اعتبار، بهسازی و روکش آسفالت جاده بنه خاطر- کنارکوه- بیدو به طول هفت کیلومتر در سال ۹۶ با ۱.۵ ملیارد تومان اعتبار و  آسفالت محور روستایی شیرونک در بخش امام حسن بطول ۱.۷ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های در دست اجرای شهرستان دیلم است.

توسعه زیرساخت‌های دیلم در دولت تدبیر و امید

فرماندار دیلم گفت: توسعه و تکمیل طرح‌های هادی روستایی با اولویت آسفالت معابر طوریکه تا قبل از دولت یازدهم و دوازدهم فقط ۲۶هزارمترمربع اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان داشتیم و هم اکنون ۲۰۰ هزار متر مربع تکمیل طرح‌های هادی اجرا شده‌است و ۱۳۰ هزار مترمربع نیز زیرسازی و آماده سازی معابر روستایی برای اجرای آسفالت در دستور کار است که در صورت تامین سهمیه قیر رایگان بنیاد مسکن آسفالت خواهند شد.

وی اجرای هفت چمن مصنوعی در روستاهای ۲ بخش مرکزی و امام حسن و ۲چمن مصنوعی درشهر دیلم با اعتبار سه میلیارد تومان به منظور توسعه فضاهای ورزشی ویژه جوانان و نوجوانان، تعویض کف پوش سالن ورزشی چند منظوره روستای عامری و سالن‌های شهرهای دیلم و امام حسن با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان احداث ۲۰ بوستان روستایی، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ آب روستای کنارکوه با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان از جمله دیگر پروژه‌های زیرساختی اجرا شده در این شهرستان در دولت تدبیر و امید است.

 دشتی، احداث و بهره برداری از چندین مدرسه روستایی، مخلوط ریزی و بهسازی برخی از راه‌ها و معابر روستایی فاقد دهیاری شهرستان از محل اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی، احداث پایگاه‌های اورژانس جاده ای و خانه های بهداشت روستاهای مظفری شمالی و حصار، بهسازی و نوسازی چندین کیلومتر شبکه آب و برق روستایی و افزایش شبکه گازرسانی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای عمرانی روستایی عنوان کرد.

وی درباره عمران شهرهای دیلم و امام حسن گفت: اجرای هفت فاز ساحل سازی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری، ۲ فاز بلوار ساحلی ضلع شمالی و جنوبی شهردیلم به نام (رینگ شمالی و جنوبی شهردیلم) و دردست اجرا بودن یک فاز دیگر در ضلع جنوبی برای اتصال به جاده دیلم-گناوه، احداث و بهره‌برداری از چندین پارک بزرگ شهری، آماده سازی، زیرسازی و آسفالت ۶۰۰ هزار مترمربع معابر شهری دیلم، بهسازی ورودی‌های شهرهای امام حسن و دیلم با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار، اجرای برخی از زیرساخت های اصلی منطقه کردشگری و توریستی بندرحماد دیلم با اولویت راه دسترسی به طول سه کیلومتر با سه میلیارد تومان اعتبار و پیگیری معرفی شهرداری دیلم به عنوان سرمایه گذار اصلی از جمله اقدام‌های انجام شده در حوزه شهری به شمار می‌رود.

فضاهای ورزشی دیلم افزایش یافت

فرماندار دیلم گفت: احداث سالن ورزشی و تامین روشنایی چمن اصلی ورزشگاه شهید بهشتی، خوابگاه ورزشکاران با یک میلیارد تومان اعتبار، اجرای سالن ورزشی چندمنظوره بانوان شهردیلم با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، سالن کشتی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای ۲ چمن مصنوعی در شهر دیلم با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، استخر ورزشی دیلم با چهار میلیارد تومان، تعویض کف پوش سالن‌های ورزشی، تکمیل استادیوم ورزشی شهرامام حسن و سالن ورزشی شهدای دانش‌آموزی از جمله اقدمات انجام شده در این بخش در هفت سال اخیر است.

آبرسانی به شهرستان دیلم

دشتی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون گام‌های بلندی در راستای تقویت زیرساخت‌های آبرسانی در شهرستان دیلم از جمله افتتاح ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب بسیجیان و ساحلی، پمپاژ آب روستای کنارکوه، توسعه چهار کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ از مخزن کوثر به خط انتقال، ۹هزار و ۴۰۰ متر شبکه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر دیلم انجام شده‌است.

وی بیان کرد: در این مدت ۲۰ هزار متر نوسازی و توسعه خطوط شبکه توزیع آب بخش شهری، اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ متر نوسازی و توسعه خطوط شبکه توزیع آب بخش روستایی، نصب سیستم کلر زنی الکترولیز نمک طعام ابتدای خط روستایی، وصل خط انتقال روستاهای گوره، شهرویران، باستین به خط انتقال روستایی دیلم انجام شده‌است.

توسعه اسکله دیلم با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار

فرماندار دیلم یادآور شد: توسعه اسلکه این شهرستان شامل لایروبی، احداث حوضچه اسلکه شناوری و تجاری به طور ۱۴ کیلومتر با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

دشتی اضافه کرد: همچنین همه موارد ایمنی از جمله ایستگاه آتش نشانی، ۱۶ شیر هیدرات محوطه‌ای و دو دستگاه تاور اطفای حریق، سه عدد تاور روشنائی محوطه‌ای، افزایش طول اسکله به‌میزان ۱۴ متر، ایجاد ایستگاه و اسکله مور نیاز قایق تجسس ونجات، استقرار قایق پیشرفته چند منظوره، ارتقای سطح تشکیلات بندر از  دفتر امور بندری به اداره بندر و دریانوردی، ارتقای سطح ایمنی تردد شناورها از طریق کنترل و بازرسی، تجهیز همه انبارها به سیستم اطفای حریق، ایجاد بستر و انجام پروژه دوربین مدار بسته بندر، دادن مجوز به شرکت‌های کشتیرانی به منظور روان سازی کار مالکان شناورها و دادن تخفیف مناسب در هزینه های دریایی به مالکان شناورها از جمله اقدامات انجام شده در این بخش به شمار می‌رود.

افزایش شمار سازمان‌های مردم نهاد  

وی گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در استفاده از توان مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، در این راستا زمینه توسعه فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان دیلم فراهم شد.

دشتی یادآور شد: تا سال ۹۲ تنها چهار سازمان مردم نهاد در شهرستان دیلم فعال بود که امروز با فراهم کردن شرایط لازم این شمار به ۳۶ سازمان در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر