شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۹۵
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳

فکرشهر: به مناسبت هفته تعاون، کارگاه حصیربافی روستای کنارکوه بخش مرکزی دیلم استان بوشهر روز یکشنبه در آیینی با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرماندار دیلم در این آیین گفت: این کارگاه به مناسبت هفته تعاون و در اجرای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری توسط یکی از بانوان فعال و باتجربه و بومی این شهرستان آغاز بکار کرده‌است.

احمد دشتی افزود: در راه‌اندازی این کارگاه  ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل منابع صندوق ملی توسعه توسط بانک توسعه تعاون با نرخ سود ۴ درصد  پرداخت شده‌است.

وی یادآور شد: سهم آورده متقاضی ۶۶۴ میلیون ریال است و محصولات این کارگاه باید در استان‌ها و کشورهای همسایه عرضه شود.

فرماندار دیلم اظهارداشت: بازارچه صنایع دستی و غذایی دیلم باید در ساحل راه‌اندازی شود که موجب معرفی ظرفیت، توانمندی و پتانسیل کارآفرینان خواهد شد.

وی با تقدیر از همت و تلاش کارآفرینان در حوزه‌های مختلف شهرستان بیان کرد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه ایجاد رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و معضلات اجتماعی، از بخش‌های خصوصی و کارگاه‌های تولیدی با محوریت ایجاد اشتغال پایدار حمایت کرده‌است که در این ارتباط چندین طرح در حوزه روستایی شهرستان توسط کارآفرینان ایجاد و به بهره‌برداری رسیده‌است.

دشتی بر راه‌اندازی این پروژه‌ها که به اشتغال پایدار در شهرستان بویژه روستاها کمک می‌کند، تقدیر کرد و افزود: فرمانداری و مجموعه دستگاه‌های مربوطه با اهتمام کامل از چنین طرح های حمایت می‌کنند.


سلطنت زرین بانوی کارآفرین و مسئول شرکت تعاونی زرین گسترنقش آذین لیراوی گفت: در این کارگاه علاوه بر تولید محصولات صنایع دستی، آموزش‌های لازم نیز به بانوان علاقه‌مند ارائه می‌شود.

وی از حمایت و پشتیبانی تمامی نهادها و مسئولان در ایجاد این کارگاه تقدیر کرد و  افزود: بخشی از تولیدات کارگاه حصیربافی دیلم به استان‌های کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر و به فروش می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر