جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
عضو شورای شهر برازجان در گفت و گو با «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر ـ آذر حسینی: هر چند شهروندان برازجان، اتباع افغانستانی ساکن در این شهر را پذیرفته و حتی در برخی مدارس، دانش آموزان ایرانی در کنار فرزندان افغانستانی در برازجان سر کلاس درس حاضر می شوند؛ اما وجود و حضور بیش از حد اتباع افغانستان در بازار روز برازجان به عنوان فروشنده، کارگر و ...، مدت هاست که اعتراض بازاری ها و مردم این شهر را در پی داشته است. اعتراضی که تاکنون به آن رسیدگی نشده است...
کد خبر: ۷۵۷۴۰
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵

فکرشهر ـ آذر حسینی: هر چند شهروندان برازجان، اتباع افغانستانی ساکن در این شهر را پذیرفته و حتی در برخی مدارس، دانش آموزان ایرانی در کنار فرزندان افغانستانی در برازجان سر کلاس درس حاضر می شوند؛ اما وجود و حضور بیش از حد اتباع افغانستان در بازار روز برازجان به عنوان فروشنده، کارگر و ...، مدت هاست که اعتراض بازاری ها و مردم این شهر را در پی داشته است. اعتراضی که تاکنون به آن رسیدگی نشده است.

به گزارش «فکرشهر»، در همین حال که اعتراض ها در فضای حقیقی و مجازی ادامه دارد و کسی هم پاسخگو نیست، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر برازجان می گوید تاثیر وجود افغانستانی ها در بازار این شهر در آینده نزدیک مشهود خواهد بود. وی همچنین به مسوولین هشدار داده که اگر کاری نکنند، موضوع را در سطح ملی پیگیری خواهد کرد.

وحید مصدق در گفت و گو با «فکرشهر»، درباره وضعیت بازار روز برازجان گفت: متأسفانه بازار برازجان مدت هاست که به تصرف اتباع بیگانه، علی الخصوص افاغنه درآمده است و دستگاه های اجرایی و مسوول در این خصوص، فقط بیننده و نظاره گر هستند. 

وی ادامه داد: از معضلات و رفتارهای ناشایست و نابهنجار این افراد در بازار اعم از انواع و اقسام توهین ها به مردم، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این شرایط کرونایی، تأثیر منفی بر اشتغال و تأثیر مثبت بر نرخ بیکاری جوانان شهر که بگذریم، هرچند به سادگی نمی توان از کنار این موارد گذشت، اما مهم تر از این ها باید بدانیم که در آینده نزدیک ما دیگر در شهر برازجان نسلی را که نسبت به حرفه بازاری و فروشندگی تسلط داشته باشند، نخواهیم داشت. 

کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای شهر برازجان به مسوولین مربوطه نیز هشدار داد و گفت: اینجانب به نمایندگی از مردم شریف شهر برازجان از مسوولین مرتبط می خواهم که هرچه سریع تر وفق قوانین موجود آنچه را که در قبال مردم و حاکمیت وظیفه دارند و بر عهده گرفته اند، عمل نمایند و به مردم نیز گزارش کار ارائه دهند و در غیر این صورت ما عدم توانایی مسوولین در انجام وظایف را به سلسله مراتب ایشان در سطح استانی و ملی گزارش خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
سجاد
|
-
|
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مسول کجا هست اقای مصدق وگرنه اینطور شرایطی پیش نمیومد که افعانیا تمام بازار را دست بگیرن
میثم ...
|
-
|
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
سلام. افغانی ها  جای کار برای ما جوانان شهر نزاشتند. مسولین  برای افغانی ها بیشتر کار  تولید می کنند تا جوانان ایرانی
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۳
نه فقط بازار کل محلات شهر بخصوص محلات قدیمی پر شده از اتباع افغان.آخر چرا هیچ مسئولی در برازجان به این موارد مهم توجه نداره وظیفه جلوگیری از این وضعیت با کدوم ارگان هستش؟
نوشاد محمد پور
|
-
|
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
یه زمان وقتی وارد بازار می شدیم آدم های سرشناس شهر داخل بازار بودند مانند مرحوم حاج ماشاالله کازرونی و حاج علی و ....... و بازار هویتی معلوم و مشخص داشت . افرادی متشخص و با معلومات که انصاف هم سرلوحه ی کارشان بود. اما واقعا امروز بازار وضع نگران کننده ای دارد از هجوم افغانی ها  گرفته تا سد معبر ها و وجود زباله های فراوان سرتاسر بازار و بوی متعفن فاضلاب و نبود سرویس های بهداشتی و نبود روشنایی لازم در شب و هزاران مشکل دیگر. مکانی که حداقل روزانه مردم به آنجا جهت تهیه مایحتاج خود می روند آیا باید این وضعیتش باشد..........................
نصرت احمدی
|
-
|
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
درود. بنده به شخصه ۰ڃندین بار شاهد قلدری افغانی ها در بازار بودم.
محمد فارسی
|
-
|
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
سلام. باور کنید وقتی داخل بازار می رویم مانند این هست که داخل یکی از بازارهای کابل هستیم. یاد بازار و بازاریان بزرگ و محترم این شهر بخیر. چه روزگاری داشت این بازار پر از احترام و داستان و مردان بزرگ اما امروز.....   
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر