سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۰۳۵
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: با برگزاری آئین اختتامیه جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج‌فارس، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر، آئین اختتامیه جشنواره شعر دوبیتی و رباعی با موضوع «خلیج‌فارس» هم‌زمان با روز ملی شعر و ادب پارسی با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان بوشهر، رئیس شاعران و برگزیدگان این جشنواره در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر بعد از ظهر پنجشنبه در این آئین گفت: جشنواره استانی شعر خلیج‌فارس به پیشنهاد همکارانمان در سازمان و با توجه به تعداد کم اشعار دوبیتی و رباعی سروده شده در وصف خلیج‌فارس، در ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال کلید خورد.

احمد بارگاهی افزود: در ادامه با همکاری انجمن شعر و اساتید مطرح شعر استان همراه شد تا امروز شاهد برگزاری این اختتامیه با این کیفیت و این حجم آثار دریافتی باشیم.

وی با بیان اینکه اشعار دریافتی از سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور نشان از اهمیت ویژه خلیج‌فارس برای فرهیختگان و شاعران کشور دارد، اضافه کرد: با توجه به استانی بودن این جشنواره، آثار ارسالی از خارج استان مورد تأیید هیئت‌داوران و دبیرخانه قرار نگرفت، با این حال، بیش از صد شاعر هم استانی در این جشنواره شرکت کرده و بیش از ۵۰۰ اثر در اختیار هیئت‌داوران قرار گرفت.

بارگاهی با تأکید بر اینکه به اذعان داوران و دبیر جشنواره آثار رسیده به دبیرخانه آثار فاخری بوده‌اند، تأکید کرد: پیشنهاد من به دبیرخانه این است که اشعار دریافتی را در قالب کتابی با عنوان دوبیتی و رباعی خلیج‌فارس منتشر کنند تا خروجی این رویداد فرهنگی در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

وی در پایان هدف از استانی برگزار کردن این جشنواره در سال اول را استعدادیابی و معرفی شاعران گمنام استان عنوان کرد و افزود: با کمک و همفکری انجمن شعر استان و اساتید و فرهیختگان دیار بوشهر، ان‌شاءالله در سال‌های آتی این جشنواره در قالب ملی و حتی فراملی برگزار خواهد شد و امیدواریم به سهم خود بتوانیم گامی در راستای اعتلای بیش از پیش نام جاوید خلیج‌فارس برداریم.

در این آئین برگزیدگان، هیئت‌داوران، دبیر و مسئول جشنواره و برخی از پیشکسوتان شعر استان از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر تقدیر شدند.

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل است:

مقام اول جشنواره استانی شعر خلیج‌فارس: دکتر حیدر منصوری

مقام دوم جشنواره استانی شعر خلیج‌فارس: فریبا جلالیان

مقام سوم جشنواره استانی شعر خلیج‌فارس: محسن محمد زاده

مقام برگزیده جشنواره استانی شعر خلیج‌فارس: دکتر علیرضا کبگانیان

مقام برگزیده جشنواره استانی شعر خلیج‌فارس: یوسف احمدی

مسئول دبیرخانه: جواد شکریان

دبیر جشنواره: غلامرضا ابراهیمی

داوران جشنواره:

مجید عابدی، رضا معتمد، علی هوشمند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر