شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۲۵۰
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: واگذاری مطالعه میدان نفتی نوروز به این دانشگاه فرصتی است تا این دانشگاه با نگاه علمی و تکیه به ظرفیت انسانی متخصص قابلیت‌های خود را در این عرصه به نمایش بگذارد.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید مصلح روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با افزود: این دانشگاه با دارا بودن دانشکده تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی و مرکز پژوهش و فناوری نفت و گاز و همچنین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص از قابلیت های بالقوه ای در زمینه انجام پروژه های فناورانه در حوزه نفت و گاز برخوردار است.

وی اعلام کرد: مدت قرار داد ۱۰ ساله و پژوهش در زمینه روش‌های افزایش برداشت از مخزن و انجام مشاوره فناوری در این خصوص از تعهدات دانشگاه در امضای قرارداد با وزارت نفت است.

مصلح یادآورشد: نوروز از میدان‌های نفتی فلات قاره است که در استان بوشهر و آب‌های خلیج فارس واقع شده است و در ۹۷ کیلومتری منطقه بهرگان قرار دارد.

وی اضافه کرد: این میدان در ابتدا دارای ۱۴ حلقه چاه فعال بوده است که در خلال جنگ تحمیلی تاسیسات آن تقریبا به طور کامل منهدم شد اما پس از پایان جنگ، حفر ۱۷ حلقه چاه جدید افقی، یک سکوی بهره برداری حفاری، یک سکوی چاه و یک سکوی مسکونی در برنامه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: نوع نفت خام میدان نوروز فوق سنگین و مناسب پالایشگاه‌های مطابق با این نوع نفت است و می‌توان  فرآورده های مفیدی را از آن تولید کرد.

قرارداد پژوهشی افزایش بازیافت ۱۳ میدان نفتی و گازی با دانشگاه‌های منتخب کشور روز گذشته با حضور وزیر نفت امضا شد و در این قرارداد مطالعه میدان یادآوران به دانشگاه تهران، میدان پارس‌جنوبی به دانشگاه صنعتی شریف، میدان رگ سفید به پژوهشگاه صنعت نفت، میدان مسجدسلیمان به دانشگاه سهند تبریز، میدان اسفند به دانشگاه شیراز، میدان خشت به دانشگاه آزاد اسلامی، میدان بینک به دانشگاه فردوسی مشهد، میدان دورود به دانشگاه علم و صنعت، میدان تنگ بیجار به دانشگاه شهید چمران اهواز، میدان مارون به دانشگاه صنعتی اصفهان و میدان نوروز به دانشگاه خلیج فارس واگذار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر