جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ آذر حسینی: چهارشنبه ـ دوم مهرماه 1399 ـ بود که خبری در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر انتخاب هیات رییسه شورای شهر آب پخش؛ انتخاباتی که با تاخیری حدود یک ماهه برگزار می شد؛ آن هم در شورایی که از روز نخست با مشکلات و کشمکش های فراوانی درگیر بوده و درباره این انتخابات نیز، روایت های متناقضی از آن منتشر شده است...
کد خبر: ۷۶۳۹۶
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

فکرشهر ـ آذر حسینی: چهارشنبه ـ دوم مهرماه 1399 ـ بود که خبری در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر انتخاب هیات رییسه شورای شهر آب پخش؛ انتخاباتی که با تاخیری حدود یک ماهه برگزار می شد؛ آن هم در شورایی که از روز نخست با مشکلات و کشمکش های فراوانی درگیر بوده و درباره این انتخابات نیز، روایت های متناقضی از آن منتشر شده است.

به گزارش «فکرشهر»، در خبری که منتشر شد، آمده که «در این جلسه «مصطفی رضایی» و «فرخ عباسی» کاندیدای ریاست شورا بودند که بعد از رای گیری، تعداد آرا به تساوی کشیده شد که به استناد تبصره ذیل ماده 20 قانون شوراها در صورتی که آرای دو یا چند نفر از داوطلبان مساوی باشد، اولویت با ایثارگران است و «مصطفی رضایی»، رزمنده هشت سال دفاع مقدس، با ارائه مدارک و مستندات به عنوان رئیس شورای شهر آب پخش و «عبدالخالق تماری» و «بهرنگ عباسی» به طور مشترک به عنوان نائب رییس شورا انتخاب شدند که نهایتا در مورد انتخاب یک نفر به عنوان نائب رییس شورا، فرمانداری در روزهای آینده تصمیم خواهد گرفت و انتخاب منشی به جلسه بعد موکول شد».

اما این تمام ماجرا نیست؛ در حالی که رضایی می گوید رییس شورا شده، «بهرنگ عباسی»، این موضوع را رد می کند و می گوید که اصل برگزاری این انتخابات نیز اصلا قانونی نبوده است؛ علاوه بر این که ادعای «مصطفی رضایی» مبنی بر داشتن کارت ایثارگری و حضور در جبهه ها، «کذب محض» است.

بهرنگ عباسی در این باره به «فکرشهر» گفت: این جلسه به منظور انتخاب هیات رییسه كه شامل یك رییس، یك نائب رییس و یك تا دوتا منشی است، برگزار شد كه افرادی برای ریاست و نائب رییسی و منشی نامزد شدند.

وی ادامه داد: نامزد منشی شورا، در حین انتخابات انصراف داد و این در شرایطی بود كه رای گیری برای دو عنوان دیگر انجام شده بود.

عباسی گفت: در این انتخابات چند مشکل وجود دارد؛ اول این که منشی شورا انتخاب نشده و طبق قانون، در انتخاب هیات رییسه شورا، هر سه سمت رییس، نائب رییس و منشی باید در یک جلسه انتخاب شوند و چون منشی انتخاب نشده، پس جلسه رسمیت ندارد.

وی افزود: این موضوع  توسط نماینده محترم بخشداری با كارشناس محترم فرمانداری مطرح شد که ایشان عنوان کردند «این جلسه از نظر شكلی و محتوایی ایراد دارد».

بهرنگ عباسی افزود: در نهایت جلسه انتخاب هیات رییسه بدون نتیجه پایان یافت و اعضا از جلسه خارج شدند و فقط شرح جلسه به فرمانداری ارسال شد و هیچ گونه تصمیمی در خصوص انتخابات هیات رییسه انجام نشد و برگ حضور غیاب و فرم انتخاب هیات رییسه و غیره امضا نشده است. 

وی ادامه داد: علاوه بر این، مطرح می شود مداركی دال بر «كارت ایثار گری» و «مدرك تحصیلی» برای تساوی آرا برای تعیین ریاست و غیره جلسه ارائه شده که این، «كذب محض» است و «فارغ از هرگونه اصالت و صداقت» است.

عباسی اضافه کرد: امیدوارم با درایت زبانزد فرماندار محترم به زودی شاهد اتفاقات خوب در این خصوص باشیم و در جلسه آتی شورای شهر انتخابات هیات رییسه انجام شود.

به گزارش «فکرشهر»، در یک ماه گذشته، چندین دعوت نامه برای برگزاری جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر آب پخش ارسال شده که هر بار با غیبت اعضا، جلسه برگزار نشده و اگر هم برگزار شده، کاندیداها با تساوی آرا مواجه شده اند و بر همین اساس، کار به بررسی داشتن کارت ایثارگری و حضور در جبهه و مدرک تحصیلی رسیده است که با صحبت های امروز بهرنگ عباسی به نظر می رسد، این مساله نیز مشکل انتخاب سال آخر هیات رییسه شورای پنجم شهر آب پخش را به نتیجه نخواهد رساند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر