جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اعضای بدن 2 نفر دشتستانی که دچار مرگ مغزی شده بودند در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان برای نجات جان 6 بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد...
کد خبر: ۷۶۴۵۸
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: اعضای بدن 2 نفر دشتستانی که دچار مرگ مغزی شده بودند در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان برای نجات جان 6 بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سحرگاه امروز چهارمین و پنجمین اهدای عضو استان بوشهر در سال جاری با رضایت خانواده نوع دوست مرحومان "فرخی" جوان 18ساله و "حق شناس" 50 ساله از اهالی شهرستان دشتستان در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان انجام شد.

علیرضا باقری افزود: با تایید نهایی مرگ مغزی مرحومان فرخی که بر اثر سانحه رانندگی و حق شناس به علت خونریزی مغزی دچار مرگ شده بودند خانواده نوع‌دوست آنها نسبت به اهدای عضو رضایت کامل دادند.

باقری بیان کرد: با انجام 2عمل موفقیت آمیز از هر کدام از بیماران سه عضو که عبارتند از 2کلیه و کبد برداشت و برای پیوند به 6هموطن نیازمند پیوند عضو به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد.

وی اضافه کرد: همچنین  قلب مرحوم فرخی برای استفاده از دریچه‌های آن به تهران منتقل شد.

باقری گفت: با این 2مورد ایثار ارزشمند تاکنون 70 اهدای عضو شامل 210ارگان برای نجات بیماران نیازمند توسط مردم نوع دوست و نیک اندیش استان بوشهر اهدا شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر