سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۴۸۵
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

فکرشهر:  استاندار بوشهر از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی سد باغان خبر داد و گفت: عملیات بتن‌ریزی بدنه اصلی سد باغان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در حاشیه آئین آغاز عملیات بتن‌ریزی بدنه اصلی سد باغان اظهار داشت: پروژه سد باغان فاینانس خارجی (کشور چین) را دارد.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار بتن‌ریزی بدنه اصلی سد امیدواریم با پیگیری لازم پروژه به‌موقع مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گراوند اضافه کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه سد باغان و خط انتقال آب آن به پالایشگاه فجر جم است که از این میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای سد و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه خط انتقال آب از سد باغان به سمت پالایشگاه است.

وی با بیان اینکه شهرهای انارستان و ریز نیز از خط انتقال آب سد باغان بهره‌مند می‌شوند گفت: با اجرای پروژه سد باغان مردم شهرستان‌های دشتی و جم نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

گراوند با اشاره به فاینانس خارجی پروژه سد دشت پلنگ اضافه کرد: پروژه‌های سد دشت پلنگ و باغان از سال ۹۲ فاینانس شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: از سال ۹۲ یک ریال در بحث ۱۵ درصد سهم اعتبار ریالی پروژه‌های سد دشت پلنگ و باغان تأمین نشده بود که با پیگیری انجام‌شده این سهم تأمین اعتبار شد و فاینانس خارجی سد باغان به میزان ۳۳۵ میلیون یوآن چین تأمین اعتبار شده است.

وی اظهار کرد: گشایش اعتبار اسنادی این دو سد انجام‌شده و همکاری خوبی بین پیمانکار و طرف چینی برقرار است و نگرانی در زمینه تحویل به‌موقع آنها وجود ندارد.

گراوند درباره مشارکت وزارت نفت در پروژه سد باغان گفت: نفت در زمینه خط انتقال آب این سد که باید از سد آب را به پالایشگاه فجر جم انتقال دهد، همکاری داشته و انتظار می‌رود شرکت گاز کشور و پالایشگاه فجر جم نیز برای اجرای باقیمانده خط انتقال آب همکاری لازم را داشته تا زودتر این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در زمان حاضر آب را می‌توان از فراز بند سد تحویل گرفت و مشکلی وجود ندارد و در صورت همکاری می‌توان خط انتقال را حتی قبل از بهره‌برداری از سد عملیاتی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر