شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۵۹۰
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گدشگری استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۹۴ پرونده درخواست تسهیلات در حوزه صنایع دستی تکمیل و برای پرداخت به بانک‌های عامل در این استان معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، لیلا ابراهیمی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مجموع این تسهیلات ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و در زمینه صنایع دستی روستایی و عشایری، پشتیبان و مستقل اعطا می‌شود.

وی افزود: در نیمه نخست امسال سه نمایشگاه در زمینه زیورآلات سنتی، صنایع دستی دریایی و نمایشگاه ۱۷ اثر نشان ملی در بوشهر برگزار و فروشگاه مجازی گالری صنایع دستی استان نیز راه اندازی شد.

رحیمی با اشاره به احیا و باز زنده سازی رشته گلیم بافی روستای گنخک، بیان کرد: بررسی و مطالعات میدانی در رشته بادله دوزی کنگان نیز آغاز شده‌است و تلاش می‌شود با جمع‌آوری اطلاعات دقیق بار دیگر این رشته فراموش شده در استان بوشهر فعال شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و کدشگری استان بوشهر بر اهمیت مستند سازی تولید بومی صنایع دستی این استان تاکید و عنوان کرد: در این بازه زمانی با برگزاری آموزش کوتاه مدت، ۸۸ نفر در این زمینه آموزش دیدند و در کنار این آموزش برای ۳۶ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در استان بوشهر صادر و ۳۷ پروانه نیز تمدید شدهاست و ۱۵ نفر نیز کارت شناسایی تولید دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر