شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۶۰۷
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: معاون پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: پهپاد ساخته شرکت دانش بنیان مهارت گستر لیان مستقر در این پارک با پایش هوایی طولانی مدت بر فراز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی رکورد موفقیت آمیزی در حفاظت و حراست از تجهیزات و امنیت این منطقه برجای گذاشت.

 به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالحسن بهرامی افزود: این موفقیت نتیجه اعتماد به دانش بومی جوانان است.

وی اضافه کرد: این شرکت دانش بنیان که در زمینه طراحی، آموزش و خدمات پهپادی فعالیت دارد از سال ۹۲  در پارک علم و فناوری خلیج فارس مستقر است و اکنون با هفت نیرو فعالیت می‌کند.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌ بنیان مهارت گستر لیان گفت: پهپاد ساخته این شرکت با ثبت رکورد یکهزار و ۲۰۰ ساعت پرواز ایمن و پایش هوایی سبب ناامن شدن منطقه پارس جنوبی برای متخلفان شد.

شهرام محمدی بیان کرد: طرح پژوهشی پایش هوایی برای اولین بار به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ارائه و به صورت پایلوت اجرا شد که استقبال حراست ارشد منطقه را در پی داشت و این همکاری از دی ماه ۹۶ تا تیر ماه ۹۹ ادامه یافت.

وی عنوان کرد: شرکت دانش بنیان و فناور مهارت گستر لیان در این مدت توانست ۹۰۰ روز حضور و پایش هوایی منطقه، یکهزار و ۲۰۰ ساعت پرواز ایمن و بدون حادثه و سه هزار و ۶۰۰ سورتی پرواز را تجربه کند که این آمار در صنعت نفت، گاز و انرژی کشور و خاورمیانه رکورد محسوب می‌شود.

محمدی اضافه کرد: یگان پهپاد حراست ارشد روزانه ۶ سورتی پرواز را به وسیله چهار نیروی مستقر انجام داده‌است که موجب کاهش جرم و ناامن شدن منطقه پارس جنوبی برای سارقان و در نتیجه کاهش چشمگیر تخلفات در این منطقه شده‌است.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان مهارت گستر لیان و مسئول عملیات یگان پهپاد با استناد به اعلام رسمی مدیر پیشین حراست منطقه پارس جنوبی، گفت: پایش‌های صورت گرفته علاوه بر پیشگیری از جرائم امنیتی، مانع از سرقت اموالی چون کابل فیبر، ترانس و سایر تجهیزات منطقه شده‌است که ارزش آنها ۳۰ میلیارد ریال است.

محمدی عنوان کرد: اخذ مدال طلای مسابقات اینپکس آمریکا در سال ۲۰۱۵، کسب مقام اول مسابقات یورو اینوت رومانی در سال ۲۰۱۴ و کسب مقام اول کشور برای طراحی پهپاد برد بلند شبح خلیج فارس بخشی از افتخارات این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات این شرکت دانش‌بنیان که در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد پهپاد سمپاشی یلدا است که در سال ۹۷ از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر