جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۶۳۶
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توافق معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نخستین پکیج‌‏های کوچک آب‌‏شیرین کن روستایی کشور با تکنولوژی جدید در روستای "عربی" شهرستان دشتی این استان نصب شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌‏ها و پایگاه‌‏های خبری استان بوشهر افزود: بزودی این پروژه بازدید و با تکمیل مراحل نصب مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گراوند ادامه داد: باتوجه به اینکه ۹۰ درصد منابع تامین آب استان بوشهر به خارج این استان وابستگی دارد براساس تصمیم دولت تدبیر و امید این میزان باید به ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش تا پایان دولت دوازدهم کاهش ‎یابد که این گامی بلند در راستای حل مشکل آب این استان است.

وی گفت: درسال‏‌های گذشته در جنوب شهر بوشهر آبرسانی با تانکر انجام می‎شد که با اقدام‎های صورت گرفته مشکل آبرسانی برطرف و بساط تانکرها برچیده شد.

استاندار بوشهر اظهارداشت: فاینانس ۲ سد در استان بوشهر انجام شده‌است که ۱۵ درصد آن حدود ۸۴ میلیارد تومان پول تبدیل به ۷۰۰ میلیون یوآن ارز انجام شد تا اعتبار مورد نیاز پروژه تامین شود.

وی افزود: سد باغان نیز که بتازگی بتن ریزی بدنه آن آغاز شد  حدود ۳۳۰ میلیون یوآن هزینه احداث آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده که با این آمار یکهزار و ۳۹۰ میلیارد تومان هزینه احداث این سد خواهد شد.

گراوند بیانکرد: برای سد دشت پلنگ نیز به همین میزان اعتبار هزینه خواهد شد.

استاندار بوشهر گفت: از سال ۹۲ که سدهای باغان و دشت پلنگ فاینانس شدند تا سال ۹۷ هیچگونه اعتباری به آنها تخصیص پیدا نکرده بود ولی اکنون اعتبار خوبی برای آنها تامین و روند احداث آنها در دست اجرا است.

وی گفت: در این شرایط که سخت‎ترین شرایط مالی تاریخ بعد از انقلاب در حال تجربه شدن است پروژه‏‌های اساسی و حیاتی استان بوشهر هیچگاه تعطیل نشدند.

گراوند بیان کرد: از سال ۸۹ خط انتقال آب سیراف - جم آغاز شد ولی در روزهای گذشته مکانیکال آن تمام شد و برای این پروژه نیز در هر بخش باید میلیاردها تومان هزینه شود.

وی یادآور شد: در شهر بوشهر نیز احداث ۲ آب‎شیرین‎کن با روند مناسبی در دست اجرا است.

استاندار بوشهر گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای احداث شبکه فاضلاب شهر بوشهر تخصیص یافته و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: باید اعتراف کرد که پاشنه آشیل دولت تدبیر و امید ضعف اطلاع رسانی بود که هنوز بخوبی برطرف نشده‌است به این دلیل که در حوزه بهره‌‏گیری از ظرفیت رسانه برای بیان عملکرد بخوبی تلاش صورت نگرفته است.

گراوند گفت: در بازدید رسانه‌‏ها از پروژه راه آهن بوشهر - شیراز همه دیدند ‎در شرایط سخت اقتصادی این پروژه فعال است ولی عده‏ ای قصد دیدن آن را ندارند.

وی در بخش دیگری اظهارکرد: در حوزه مقابله با بیماری کرونا رسانه‎های استان در بحث فرهنگ‎‌سازی نقش قابل توجهی داشتند و در شرایط جدید نیز نکته‎ای که مسئولان، کارکنان و اصحاب رسانه روی آن تاکید دارند فرهنگ سازی برای تغییر سبک زندگی و مواجه با شرایط جدید زندگی است.

گراوند ادامه داد: چنانچه تغییر سبک زندگی صورت نگیرد به طور قطع مشکلات بیشتری پیدا خواهیم کرد و باز هم در این عرصه برای کاهش مخاطرات رسانه و اهل قلم تاثیرگذار خواهند بود.

وی گفت: همان طور که از نظام درمان انتظار داریم سلامت جامعه را پیگیر باشد و به سلامت جامعه کمک کند در کنار آنها اصحاب رسانه رسالت سنگینی برعهده دارند تا بتوانند این فرهنگ را نهادینه کنند که با این شرایط باید زندگی کنیم.

گراوند بااشاره به پیشینه درخشان مطبوعات استان بوشهر ادامه داد:  در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شد تا موزه مطبوعات جنوب کشور در استان بوشهر راه‎اندازی شود زیرا خاستگاه حوزه رسانه در جنوب کشور این استان است.

وی افزود: استانی با این ظرفیت و پیشینه به طور قطع در شرایط جدید نیز می‏‌تواند یک الگو برای کشور باشد زیرا این استان با داشتن مدرسه تاریخی سعادت و همگامی آن با مدرسه دارالفنون درختی تنومند و پرریشه در عرصه تربیت و فرهنگ است.

گراوند ادامه داد: وقتی چنین ظرفیتی در استان وجود دارد اصحاب رسانه بوشهر در این شرایط جدید باید در حوزه فرهنگ سازی برای تغییر شیوه زندگی و مواجهه با شرایط جدید کمک کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: در حوزه مطبوعات و رسانه‌‏های استان اهالی رسانه باید مورد کمک بیشتری قرار گیرند و کاری که در حوزه عمرانی ویژه رسانه‏‌ها آغاز شده لحاظ پیوست فرهنگی برای پروژه‌‏های عمرانی استان بوشهر است.

وی افزود: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی که دشمن بر کشور تحمیل کرده‌است هر کسی آن را نادیده بگیرد چشم خود را روی واقعیت‎ها بسته است.

گراوند تاکید کرد: در جنگ اقتصادی نابرابری که دشمن در صدد است تا همه روزنه‎ها را روی کشور ببندند، دولت تمام توان و ظرفیت خود را به کار می‎گیرد تا مشکلات و کاستی‏‌ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم با هر چه زودتر اوضاع اقتصاد کشور به آرامش برسد که این مهم  با انسجام و همدلی امکان‏‌پذیر است.

استاندار بوشهر گفت: در این ارتباط مطبوعات می‏‌توانند برای ایجاد امید تلاش کنند زیرا در مقابل دشمن که در حال تزریق ناامیدی به جامعه و از پای درآوردن نظام است باید با آگاهی بخشی و انعکاس خدمات نظام  جامعه را نسبت به آینده کشور امیدوار کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر