پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۲۸۴
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: استان بوشهر هم پیشتاز در تولید میگوی پرورشی در کشور است و هم زنجیره تولید کامل آن را داراست که می‌تواند دراین زمینه در کشور الگو باشد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نبی‌الله خون میرزایی در حاشیه بازدید از مزارع پرورش میگو در مرکز (سایت) شیف شهرستان بوشهر، بیمه آبزیان پرورشی را ضروری دانست و گفت: پرورش تمام آبزیان مشمول بیمه اجباری خواهد شد و در این زمینه ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با صنعت بیمه کشور، حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: وجود بیمه در کنار دانش و تجربه پرورش دهندگان کمک می‌کند که درصورت وقوع خسارت بتوان آن را جبران کرد.
 
رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه پارسال بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن آبزی صید و تولید شده است، ادامه داد: بیش از ۷۵۵ هزار تن از این میزان را آبزیان صید شده و بیش از ۵۲۵ هزار تن را آبزیان پرورشی تشکیل می‌دهند.
 
تولید ۴۶هزار تن میگوی پرورشی در کشور
 
وی یادآور شد: ۴۶ هزار تن از آبزیان پرورشی، میگو بوده که بیشتر در هرمزگان و بوشهر تولید می‌شود و استان بوشهر پارسال رتبه اول را در این زمینه داشته و امسال هم به نظر می‌رسد با شرایط موجود همین رتبه را در زمینه تولید میگو در آب شور داشته باشد.
 
خون میرزایی بیان کرد: استان بوشهر هم پیشتاز در تولید میگوی پرورشی در کشور است و هم زنجیره تولید کامل آن را داراست که می‌تواند دراین زمینه در کشور الگو باشد.
 
وی گفت: این استان توانسته با دانش و تجربه بهره‌برداران و نیرو‌های متخصص خود، روش‌های جدید پرورش خرد، متراکم و فوق متراکم را اجرا کند.
 
صید ۲۰ میلیون تن آبزی در دنیا به روش ترال یا کف روب
 
رئیس سازمان شیلات ایران درباره صید ترال هم عنوان کرد: یک پنجم صید دنیا به روش تِرال است یعنی از صد میلیون تن صیدی که در دنیا صورت می‌گیرد ۲۰ میلیون تن به روش ترال یا کف روب به دست می‌آید.
 
فعالیت ۵ ناوگان صید ترال در کشور
 
وی با اشاره به فعالیت پنج ناوگان شناور صید ترال در کشور افزود: ناوگان شناوری در چابهار، بوشهر، هرمزگان و آب‌های بین ایران و عمان و ناوگان سبک صید میگو در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در این زمینه کار می‌کنند.
 
خون میرزایی با بیان اینکه ترال به روش‌های سطحی، میان سطحی و نزیک به کف دریا صورت می‌گیرد، تاکید کرد: صید ترال فقط برای آبزیانی به کار می‌رود که روش دیگری برای صیدشان وجود ندارد.
 
وی درباره بیماری لکه سفید میگوی پرورشی هم گفت: این بیماری ویروسی جهانگیر است و در کشور ما هم بومی شده است به طوری که در بسیاری از مزارع وجود دارد. مطابق با الگوی جهانی، ما نیز پرورش در کنار بیماری را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
بیماری لکه سفید در مزارع میگو کنترل شود
 
رئیس سازمان شیلات ایران تاکید کرد: با همکاری سازمان دامپزشکی، پشتوانه فعالیت‌های موسسه تحقیقات امور شیلاتی کشور، دانش و تجربه پرورش دهندگان تلاش شده لکه سفید کنترل شود و آسیب زیادی به مزارع وارد نکند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر