جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۳۴۷
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره کل از ۶ شهرداری این استان به دلیل آلودگی محل‌های دفن پسماندها شکایت کرده و به شماری از آنها نیز برای تعیین وضعیت محل دفن پسماند خود مهلت داده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست، فرهاد قلی نژاد روز پنج‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: محل‌های دفن پسماندها به عنوان یکی از مکان‌های مهم و مرحله نهایی در مدیریت پسماندهای خانگی و عادی نیازمند مدیریت اصولی است.
وی بیان کرد: مدیریت اصولی انواع پسماندها وفق قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی باید از سوی متولیان که در قانون مشخص شده انجام شود.

قلی نژاد ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر قانونی نظارت لازم را در این خصوص اعمال می‌کند.

وی افزود: در ۲ سال گذشته با تشکیل کارگروه مدیریت پسماند در استان و شهرستان‌ها موضوع پسماندهای استان به ویژه پسماندهای عفونی و خانگی مورد پیگیری قرار گرفته و برخی از سایت های دفن پسماندهای خانگی در حال ساماندهی هستند.

قلی نژاد اظهار داشت: برخی از شهرداران در این خصوص اقدام نکردند که بر علیه آنها پرونده قضایی تشکیل شده و در حال پیگیری است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مدیریت و دفع بهداشتی و اصولی پسماندهای شهری از وظایف شهرداری ها و در روستا از وظایف دهیاران است.

وی یادآور شد: در کارگروه مدیریت پسماند ساماندهی محل‌های دفن پسماند استان به منظور جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست دریافت مجوزهای زیست محیطی محل‌های یاد شده مصوب شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر