شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۳۶۳
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: استاندار بوشهر در بازدید از طرح آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر از افتتاح ۳۵ درصد ظرفیت آن تا پایان امسال خبرداد

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند با تاکید بر تامین آب‌آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر گفت: برای تامین آب شهر‌ها و روستا‌های استان اقدامات مهمی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر انجام شده که بخشی از آن‌ها امسال و بخشی هم سال آینده وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: این طرح با مشارکت و سرمایه‌گذاری گروه مپنا در حال اجراست که روند اجرای آن مطلوب است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تمام جبهه‌های کاری این طرح فعال است افزود: اکنون آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و بر اساس اعلام مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مپنا تا پایان آذر عملیات ساختمانی آب شیرین‌کن تکمیل می‌شود.

گراوند با اشاره به تامین تجهیزات این طرح گفت: با انتقال تجهیزات ساخته شده توسط کارخانجات گروه مپنا عملیات نصب تجهیزات آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر از پایان آذر آغاز می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات بانکی به گروه سرمایه‌گذار مپنا برای تامین منابع مالی این طرح خبر داد و افزود: تسهیلات بانکی باید در سریع‌ترین زمان در اختیار سرمایه‌گذار شرکت مپنا قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع در کنار ساحل خلیج فارس بوشهر در حال ساخت است گفت: تلاش شبانه‌روزی گروه سرمایه‌گذاری مپنا برای تکمیل این طرح قابل تحسین است.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به اجرای خط انتقال آب از محل اجرای طرح آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی تاکید کرد: در اجرای این طرح به زودی نخستین محموله‌های لوله‌های آبرسانی از دریا وارد می‌شود.

وی، با بیان اینکه در اجرای این طرح دو هزار و ۳۰۰ متر لوله‌گذاری برای برداشت و انتقال آب از دریا انجام می‌شود افزود: این لوله‌ها با قطر‌های هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیمتر در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر